تاثیر بلاکچین در بازار سرمایه/ آینده بازار سرمایه با حضور رمزارزها

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: توکنی شدن ممکن است به باز توزیع بهتر ثروت منجر شود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران در هفتمین همایش مالی اسلامی با موضوع تاثیر بلاکچین در بازار سرمایه مطالبی به سخنرانی پرداخت.

وی در این همایش که در بانک مرکزی برگزار شد به اهمیت رمزارزها در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با ورود به دنیای بلاکچین، ممکن است بازار سرمایه ایران دچار تحول شود و تامین مالی در بازار سرمایه به شیوه بلاکچین انجام شود و دوره انتشار صکوک به شکل کنونی پایان یابد.

توکنی‌ شدن دارایی‌ها و ۳ تحول مهم بازار سرمایه

مدیرعامل فرابورس ایران به تحولات بازار سرمایه در آینده با پا گذاشتن به دنیای بلاکچین اشاره کرد و گفت: شکل گیری صنعت ارزش غیرفیزیکی و توکنی شدن دارایی‌ها، رواج بازارگردانی هوشمند و خودکار، از بین رفتن تمایز و مرز بین بازارها (ملک، خودرو، سهام و...) از جمله مهمترین تحولات بازار سرمایه با حضور رمزارزها در آینده است.

باز توزیع ثروت با بلاکچین

فدایی با بیان اینکه مدیریت ثروت در حال حاضر بدوی است، گفت: این روند در آینده متحول خواهد شد، همچنین در حال حاضر یک سری بازارهای مجزا با قوانین مجزا داریم، با توکنی شدن، این تمایزها از بین می‌رود و ممکن است به باز توزیع بهتر ثروت منجر شود.


بیشتر بخوانید:

در خواست بلاکچینی رئیس سازمان بورس

خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی/ ناظر شرعی کیست؟


مدیرعامل فرابورس ایران در ارتباط با دیگر تحولات بازار سرمایه در آینده تصریح کرد: در حال حاضر با نسل اول قراردادهای هوشمند/ دیجیتال روبه‌رو هستیم، وب نسل سه که بلاکچینی از بلاکچین‌هاست، در آینده ظهور خواهد کرد.

جایگزین اینترنت در راه است

وی افزود: همانطور که در حال حاضر به اینترنت متصل می‌شویم، در آینده احتمالا به دفتر کل توزیع شده وصل خواهیم شد.

فدایی با اشاره به انواع مدل‌های تنظیم‌گری گفت: تنظیم‌گری حاکمیتی، تنظیم‌گری تعاملی، خود تنظیم‌گری و عدم قانون و قاعده، ۴ مدل تنظیم‌گری در ارتباط با رمزارزهاست. تنظیم‌گری تعاملی بهترین مدل برای ایران در این حوزه است.

کد خبر 445147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    عالی