دسبحان؛ کف سازی در ناحیه حمایت روزانه

دسبحان بعد از ریزش ۵۸ درصدی از سقف تاریخی خود حال به حمایت قوی رسیده که در این ناحیه سه بار دیگر حمایت شده است.

صدای بورس؛ سبحان دارو یکی از نمادهای گروه دارویی است که در سال ۱۳۵۵ با نام شرکت آرایشی بهداشتی سویران (سهامی خاص) و با مشارکت و دانش فنی Ciba Geigy (نوارتیس فعلی) طراحی و ساخته شد. این کارخانه در سال ۱۳۶۰ راه اندازی گردید و در سال ۱۳۶۴ به شرکت داروسازی سبحان تغییر نام یافت. این شرکت پس از تاسیس کارخانه و خطوط تولید جدید در سال ۱۳۸۳ به نام شرکت سبحان دارو (سهامی خاص) ثبت گردید. در سال ۱۳۸۴ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و با نماد (سبحان) در سال ۱۳۸۹ نام شرکت در فهرست شرکت‌های ثبت شده در سازمان بورس اوراق بهادار درج شد.

سبحان دارو یکی از شرکت‌های خوب دارویی است که سبد متنوعی از دارو را توانسته تولید کند و به فروش بازار داخلی و خارجی برساند. این شرکت نگاهی نیز به توسعه و ساخت داروهای جدید داشته و هم اکنون داروهایی همچون آبیزول، ازتکس، ممانتین و استاکدئین را تولید می‌کند.

محصول عمده فروش داخلی این شرکت قرص و دراژه بوده که توانسته از ابتدای سال تا انتهای آذر ماه به میزان ۴۵۶ میلیارد تومان به فروش برساند که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۵۳ درصدی داشته است. اما نرخ فروش این محصول نسبت به سال قبل افزایش ۱۸ درصدی را داشته یعنی این شرکت نسبت به سال قبل در این محصول ۳۵ درصد افزایش نرخ تولید و فروش داشته که قابل توجه است.

میانگین ۹ ماهه درآمد داخلی این شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ افزایش ۵۶ درصدی داشته است. اما میانگین فروش صادراتی شرکت با کاهش مواجه شده اما از آنجایی که نسبت به درآمد شرکت ناچیز است، تاثیری بر درآمد شرکت نداشته و کل درآمد شرکت در میانگین ۹ ماه سال جاری نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.( کاهش درآمد شرکت در صادرات تنها یک درصد بر درآمد کل تاثیر داشته است.)

تحلیل قیمتی
دسبحان بعد از ریزش ۵۸ درصدی از سقف تاریخی خود حال به حمایت قوی رسیده که در این ناحیه سه بار دیگر حمایت شده است.

Chart دسبحان, MN1, 2022.01.16 09:19 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

دسبحان در معاملات روز یکشنبه توانست با برخورد به کف حمایتی یک واکنش مثبت داشته باشد، تصویر زیر را ببینید:

Chart دسبحان, D1, 2022.01.16 09:23 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

دسبحان در تایم فریم هفتگی طبق تصویر زیر، در پایین ابرکومو قرار دارد. دسبحان واکنشی مثبت در این هفته داشته و اگر این ناحیه را حفظ کند، می‌تواند از کراس ناحیه ایچیموکو از صعودی شدن استفاده کند و یک روند صعودی بسازد.

Chart دسبحان, W1, 2022.01.16 09:25 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کد خبر 445036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =