پیش‌بینی بازار فردا، ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران گفت: در ماه‌های پایانی سال شرایط بازار به نحوه تامین کسری بودجه دولت، دارایی‌های ارزی و مهمتر از همه برگشت اعتماد به بازار بستگی دارد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ تا زمانی که کمبود نقدینگی در بازار سرمایه برطرف نشود و ارزش معاملات افزایش پیدا نکند، انتظار رشد نداریم.

سهیلا نقی پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: امروز شانزدهمین روز متوالی خروج پول حقیقی را شاهد بودیم؛ با این که حقوقی‌ها ۶۰۵ میلیارد تومان خرید را انجام دادند، اما خالص ورود و خروج پول حقیقی به عدد ۳۶۴ میلیارد تومان رسید. همچنین روند کاهشی بیشتر در شاخص هم وزن و شرکت‌های کوچک نیز دیده می‌شد. شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت دو درصد افت داشت و بیشترین کاهش در نماد خودرو و صنعت خودرویی به ثبت رسید.


وی افزود: تا زمانی که کمبود نقدینگی در بازار سرمایه برطرف نشود و ارزش معاملات افزایش پیدا نکند، انتظار رشد نداریم. بی‌اعتمادی اهالی بازار سرمایه موجب گرایش به بازارهای فارکس و ارز دیجیتال شده چون آنها امکان رشد سرمایه خود را در آن بیشتر می‌بینند.
به گفته وی، افزایش در بازار مسکن نیز به دلیل شرایط روانی همیشگی در این صنف بوده هر چند که طی چند سال گذشته شاهد رکود بودیم اما نزول آن همواره بوده است.

مدیر معاملات بر خط کارگزاری بانک صادرات تصریح کرد: در ماه‌های پایانی سال شرایط بازار به نحوه تامین کسری بودجه دولت، دارایی‌های ارزی و مهمتر از همه برگشت اعتماد به بازار بستگی دارد. همچنین بازار در حال رنج زدن در کانل ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی است. نمودارهای معتبر به ریزش‌هایی که در کف کانال ایجاد شده، عملا اعتبار خود را از دست دادند؛ مگر این که با افزایش معاملات در روزهای آینده مواجه باشیم.
نقی پور بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد ضعف قیمت دلار بودیم؛ اگر توافق در حوزه سیاست خارجی اتفاق بیفتد، از آنجا که ۶۰‌ درصد بازار سهام ایران کامودیتی‌محور هستند، روند قیمت این نمادهای دلاری مخصوصا برای شرکت‌هایی که صادرات‌ محور هستند، قیمت‌های جهانی و دلار نیمایی تعیین کننده آنها خواهد بود؛ بنابراین در حال حاضر عامل مهم، قیمت‌های جهانی است.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه برای نیمه ابتدایی با عرضه کمتر به نسبت روز گذشته باشد و در نیمه دوم، تقاضا برای نمادهای شاخص ساز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 444977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسین IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بازار سرمایه تا زمانی که بازار گردان وحقوقی هاش این باشه هیچی به هیچیه عرضه های اولیه رگباری این بلا رو سر این بازار اوردن توی یه هفته سه چهار عرضه داشت حالا همه عرضه اولیه ها به زمین خوردن بجهرم ۲۰۰ تمنی سال ۹۸ با ۵۰۰درصد سود اوری بیشتر ۱۷۰تومانه ثبهسازه ۲۲۰تومانی سال ۹۹حالا۱۴۵تومان بگیلان وکبهمن آبادا و۰۰۰۰ دیگه کاره این بازار تمامه
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام بورس ایران که قابل پیش بینی نیست هر وقت خواستند بازار منفی یا قرمز می کنند و هر وقت هم خواستند مثبت میکنند بورس ایران شده محل تامین کسری بودجه