فاصله اندک غکورش با سقف تاریخی

ارزش بنیادی این سهم باعث شده تا با سقف تاریخی خود تنها ۸ درصد فاصله داشته باشد و بازده خوبی به سهامداران خود دهد.

صدای بورس؛ صنایع غذایی کوروش یا همان غکورش یکی از بهترین هلدینگ های گروه غذایی با EPS ۳۹۸۰ است،متوسط PبهE این نماد ۱۲.۱۶ بوده که از متوسط این گروه ۲ واحد پایین تر، متوسط PبهS این نماد نیز ۲.۱۵ بوده که میزان خوبی است.

برای آگاهی از آخرین وضعیت این نماد، وضعیت غکورش را در آذر ماه بررسی می کنیم: محصولات غکوروش عبارتند از: روغن خوراکی، محصولات نیمه ساخته، ذرت دامی، دانه روغنی، کنجاله، روغن خام و تصفیه و سایر ضایعات است.

محصولات عمده این شرکت، روغن خوراکی، دانه روغنی و کنجاله است، نرخ فروش روغن خوراکی برای هر تن در آذر ماه ۱۵.۶۶۱.۹۴۳ تومان بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه این محصول در سال جاری افزایش ۴ درصدی و نسبت به میانگین ۹ ماهه این محصول در سال قبل افزایش ۶۴ درصدی را نشان می دهد.

میانگین فروش ۹ ماهه روغن خوراکی در سال جاری به میزان ۳۳۴۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل افزایش ۷۱ درصدی را نشان می دهد، اما میانگین درآمد کل ۹ ماهه غکورش در سال جاری به عدد ۴۸۰۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل افزایش ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

نکته دیگر تمایز غکورش با سایر غذایی ها مارکت کپ این نماد بوده که در معاملات چهارشنبه به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که ارزش این سهم در نمادهای غذایی را نشان می دهد و از طرف دیگر نقدشوندگی این سهم را افزوده است و به ضریب نقدشوندگی ۱۰۰ درصد رسانده است.

تحلیل قیمتی

ارزش بنیادی این سهم باعث شده تا با سقف تاریخی خود تنها ۸ درصد فاصله داشته باشد و بازده خوبی به سهامداران خود دهد.

فاصله اندک غکورش با سقف تاریخی

غکورش از توافق برجام می تواند استفاده مثبت کند و از طرف دیگر برداشتن ارزمرجع نیز سودسازی این شرکت را چندبرابر خواهد کرد، اما با همین مفروضات سال جاری نیز غکورش نمادی ارزنده در غذایی ها است.

کد خبر 444896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =