کاهش درآمد ۶۵ درصدی شرکت بورس تهران

شرکت بورس تهران یا همان نماد بورس ، نماد جنجالی این روزهای بازار سرمایه است، نمادی که برخی آن را رانتی، برخی آن را نورچشمی و برخی دیگر آن را ویژه صدا می کنند.

صدای بورس؛ شرکت بورس تهران یا همان نماد بورس ، نماد جنجالی این روزهای بازار سرمایه است، نمادی که برخی آن را رانتی، برخی آن را نورچشمی و برخی دیگر آن را ویژه صدا می کنند.

در این گزارش آخرین وضعیت بنیادی و قیمتی این نماد را به صورت کوتاه بررسی می کنیم:

درآمد عمده شرکت بورس تهران درآمد حاصل از کارمزد معاملات است درآمد حاصل از این خدمت در سال ۹۹ به میزان ۱۳۰۹ میلیارد تومان بوده که میانگین در هر ماه ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته است ، درآمد میانگین ۹ ماهه سال جاری این شرکت ۳۴۶ میلیارد تومان بوده که میانگین این شرکت ۳۸ میلیارد تومان درآمد داشته که کاهش ۶۵ درصدی را نشان می دهد که بسیار قابل توجه است و نشان از اقبال بسیار کم مردم به بورس در سال ۱۴۰۰ می دهد.

کل درآمد شرکت بورس تهران نیز نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش را نشان می دهد، اما نکته اینجاست که این شرکت نسبت به دو سال قبل و سال های قبل هنوز هم به شدت سودده است (میانگین درآمد ماهانه بورس در سال ۹۸ به میزان ۳۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۰ با افزایش به ۳۸ میلیارد تومان رسیده است. درآمد ماهانه این سهم نیز در سال ۹۷ به میزان ۱۲ میلیارد تومان بوده است و این سهم در سال ۱۴۰۰ به اندازه بیش از ۳ برابر درآمدزایی دارد) و این معیار را نباید فراموش کرد، نکته بعدی این است که هر زمان بورس می تواند پرتقاضا شود و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۱ اقبال به بازار سرمایه بیشتر از سال ۱۴۰۰ باشد.

تحلیل قیمتی
این شرکت ریزش قیمت ۵۵ درصدی را از سقف تجربه کرده و نسبت به فراکابی ها وضعیت بنیادی بهتری دارد، هر آن باید منتظر بالا بردن این سهم توسط بازارگردان بود.

کاهش درآمد ۶۵ درصدی شرکت بورس تهران

کد خبر 444895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =