۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به دنبال افزایش نگرانی ها از اقدام احتمالی واشنگتن برای کاهش قیمت نفت و در حالی که اقدامات محدود کننده چین برای مهار شیوع کرونا موجب شده تا تقاضا برای نفت آسیب ببیند، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه فوریه هم امروز با ۳۱ سنت معادل۰.۳۸ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.

چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان برخی از پروازهای بین المللی را لغو کرده و تلاش ها برای مهار شیوع کرونا در تیانجین را تشدید نموده است. این در حالی است که سویه اومیکرون در شهر دالیان در شمال شرق این کشور گسترش یافته است.


بیشتر بخوانید:

آهنگ رشد قیمت نفت آهسته شد


در بسیاری از شهرهای چین از جمله پکن نیز از شهروندان خواسته شد تا در طول تعطیلات سال نوی چینی در خانه بمانند که این موضع می تواند تقاضای برای مصرف سوخت در بخش حمل و نقل را در فصل سفر کاهش دهد.

به گزارش تسنیم، با این وجود، نگرانی ها از کاهش عرضه نفت لیبی و قزاقستان و افت ذخایر نفت خام آمریکا به پایین ترین رقم ها از سال ۲۰۱۸ موجب شده تا قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در مسیر ثبت چهارمین رشد هفتگی متوالی باقی بماند.

کد خبر 444884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =