جذب ۲۶۰ هزار میلیارد ریال سپرده توسط بانک دی

بانک دی با انتشار گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه امسال از جذب بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال سپرده سرمایه‌گذاری شده خبر داده است.

بانک دی با انتشار گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه امسال از جذب بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال سپرده سرمایه‌گذاری شده خبر داده است.

مانده تسهیلات
بر اساس این گزارش، این بانک ۱۳۵ هزار میلیارد ریالی در ماه گذشته بیش از ۳۵ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخته و در عین حال ۲۶ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی آن تسویه شده است. در این بین، مانده تسهیلات "دی" در دوره مذکور از مبلغ ۲۴۵ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال به ۲۵۴ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

درآمد تسهیلات
طبق اطلاعات در دسترس، بانک دی در دوره فعالیت آذر ماه امسال بیش از یک هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال درآمد تسهیلات محقق ساخته است و در کنار آن، درآمد تسهیلات این بانک از ابتدای سال مالی جاری تا پایان آذر ماه همان سال حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. بیشترین درآمد تسهیلات بانک دی از منابعی همچون مرابحه، خرید دین و بدهکاران بابت ضمانت نامه‌های پرداخت شده رقم خورده است. آنچنان که، سهم سه حوزه مورد اشاره در درآمد ماه گذشته "دی" بالغ بر یک هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال ارزشگذاری شده است.

مانده سپرده
مانده سپرده گذاری‌های این بانک فرابورسی در آذر ماه امسال بالغ بر دو هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال کاهش یافته است و بدین ترتیب از مبلغ ۳۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به ۳۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی
سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی این بانک فرابورسی شامل اوراق بهادار دولتی می‌شود که مانده این فاکتور در ماه گذشته مبلغ چهار هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال ثبت شده است.

سرمایه‌گذاری در سهام
بانک دی در بخش سرمایه‌گذاری در سهام، سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت انجام داده است که طبق اطلاعات جدول زیر، مانده سرمایه‌گذاری‌های "دی" در این بخش با رشد سه هزار و ۶۱۲ میلیارد ریالی از حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۲۲۳ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده
همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، بانک دی در فعالیت آذر ماه امسال حدود ۲۶۰ هزار میلیارد ریال سپرده سرمایه‌گذارای شده دریافت کرده است. در عین حال سپرده تسویه شده این بانک در دوره مذکور بالغ بر ۲۳۹ هزار میلیارد ریال محاسبه می‌شود. گفتنی است، مانده سپرده "دی" در ماه گذشته از مبلغ ۴۶۸ هزار میلیارد ریال به ۴۸۹ هزار میلیارد ریال جهش داشته است.

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده
در پایان این گزارش می‌افزاید، بانک دی در ماه گذشته بیش از پنج هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال سود به سپرده گذاران پرداخته است و این رقم برای دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان آذر ماه همان سال مبلغ ۴۶ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

کد خبر 444866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =