۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ضرورت رسیدن به توافق خوب

در دنیای امروز به روزرسانی فناوری شرط کارایی همه صنایع است و سرعت بالای ارتقای فناوری و تأثیر این ارتقا در افزایش کارایی، بهره‌وری، بهبود کیفیت و کاهش بهای تمام شده محصولات لازمه بقای آن صنایع است.

شرکت‌های فعال در حوزه‌ها و صنایع مختلف در سال‌های اخیر در سایه تحریم‌های بین‌المللی و با تکیه بر دانش داخلی توانسته‌اند به تولید و بقای خود ادامه دهند. با توجه به اینکه زیرساخت‌های بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی و ... از تکنولوژی چندین دهه گذشته استفاده می‌کنند و تعمیرات و نگهداری که باید برای فعال ماندن صنایع صورت گیرد بصورت اساسی انجام نمی‌شود که این خود باعث شده در زمان طولانی تحریم‌ها بسیاری از تجهیزات فرسوده و مستهلک شوند.

در دنیای امروز به روزرسانی فناوری شرط کارایی همه صنایع است و سرعت بالای ارتقای فناوری و تأثیر این ارتقا در افزایش کارایی، بهره‌وری، بهبود کیفیت و کاهش بهای تمام شده محصولات لازمه بقای آن صنایع است. با ادامه شرایط فعلی در سال‌های آتی ... هزینه استهلاک صنایع بشدت بر تولیدات آنها اثر منفی خواهد گذاشت و بالا رفتن هزینه تولید و کاهش بهره‌وری، برخی صنایع را با زیان انباشته مواجه خواهد کرد. لازمه حضور مؤثر در بازارهای بین‌المللی، داشتن مزیت رقابتی در برخی محصولات پایه‌ای است. برای این منظور باید بتوانیم در مذاکرات، جایگاه ویژه‌ای برای صنایع بزرگ کشور قائل باشیم تا مشکلات آنها برای جایگزینی قطعات و بروز کردن تکنولوژی‌های فرسوده و با کمترین دغدغه انجام شود.
هم اکنون برخی از صنایع به علت عدم سرمایه‌گذاری و همچنین مستهلک شدن خطوط تولید، مخازن و سایر تجهیزات با ریسک‌های متعدد از جمله توقف و خارج شدن از مدار تولید مواجه شده‌اند که این ریسک‌ها در بلند مدت باعث تعطیلی صنایع و کارخانجات و همچنین باعث ایجاد بیکاری و آسیب‌های اقتصادی و ... در کشور می‌شوند که آثار زیان بار آن بصورت مشکلات اجتماعی نمود پیدا می‌کند. با مدیریت مناسب در مذاکرات اخیر می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و باعث عدم تکرار کوتاهی‌های انجام شده در مذاکرات گذشته شویم.

  • منصور عظیمی - مدیر معاملات کارگزاری توانا
کد خبر 444843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =