لحظه به لحظه با بازار ۲۲ دی ۱۴۰۰

بازار سهام هفته راکد و با شیب منفی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش صدای بورس؛ بازار سهام هفته راکد و با شیب منفی را پشت سر گذاشته است. در این بین کمبود نقدینگی و اخبار برجام بیش از پیش بورس را تحت تاثیر قرار داده است. حال باید دید در آخرین روز معاملاتی هفته بورس دستخوش چه سیگنال‌هایی است.


۱:۰۰

 افت ۴۲۰واحدی شاخص کل (۰.۰۳درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۴هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۱درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۴۸۰میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی ۵۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، شپدیس و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به سمگا، شفن و خکاوه معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۱۰ میلیارد تومان بود.


۱۲:۲۰

رنیک تک نماد مثبت و متعادل گروه فنی و مهندسی است.


۱۱:۲۵

کاشی و سرامیکی ها با معاملاتی سبز رنگ همراه اند. در این میان کحافظ و کصدف با گرایش منفی داد و ستد می شوند.


۱۱:۲۲

رایانه ای ها با برتری خریداران در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان مرقام، تاپکیش، افرا، سپیدار، مداران، سیستم و مفاخر نیز با گرایش منفی داد و ستد می شوند.


۱۰:۵۶

نبض مثبت در غذایی ها محسوس است. در این میان خودکفا، غگل، غصینو، غمارگ، غبهشر، غگرجی و غدیس از جمله نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۱۰:۵۰

بیمه ای ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. در این میان نمادهای ملت، اتکای، ودی، دانا، وسین، ما، بساما، ومعلم، بخاور، پارسیان و وآفری نثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۲۰

بیشترین حجم معاملات 
خودرو ۲۳۳ میلیون سهم
خگستر ۱۱۰ میلیون سهم
خساپا ۸۳ میلیون سهم
سمگا ۵۸ میلیون سهم
وبملت ۴۱ میلیون سهم


۱۰:۱۰

اطلاعات بازار:
شاخص کل ۱,۳۳۵,۰۶۷     
۳۶۴.۳۷ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۳,۵۱۳,۲۳۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۸,۶۲۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۴۶۸  میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
شبندر ۳۳۵ واحد مثبت
نوری ۲۵۸ واحد مثبت
شپدیس ۱۹۱واحد منفی
غکورش ۱۶۱ واحد مثبت
مبین ۱۱۱ واحد منفی
شپنا ۱۰۴ واحد مثبت
شتران ۱۰۱ واحد مثبت


۹:۵۵

شیمیایی ها نیز با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای نوری، شپلی، آریا، زاگرس ، شصدف، شفن، قرن، کلر، شیران، بوعلی، شلرد و شلعاب با گرایش مثبت، متعادل اند. در این میان پترول، شگویا، شاراک، شکلر، شپدیس، تاپیکو، پارس، کرماشا و شغدیر با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۳۵

فلزات اساسی نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای فروی، فخوز، فسرب، ذوب، وسدید، کاوه، فسپا، کویر، فنوال، هرمز و فایرا  با گرایش منفی، متعادل اند. در این میان فملی، فولاد، فجر، فسبزوار، فنورد، فالوم، فلوله، فرآور و فوکا با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.


۹:۳۰

خودرویی ها نیز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، خبهمن، خپارس، خزامیا، ختور، خزر و خریخت با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نیز خلنت، خموتور، خپویش، خکرمان و خدیزل با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.خکاوه و خعمرا نیز نمادهای مورد توجه گروه اند.


۹:۲۰

در میان معاملات منفی نفتی ها شاوان، شپنا، شبندر و شبهرن در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای شتران، شسپا، شبریز، شپاس، شرانل و شنفت نیز با پرایش منفی، متعادل اند. شزنگ نیز تک نماد پر عرضه گروه است.


۹:۰۵
بازار در آخرین روز معاملاتی خود با گرایش نسبی منفی آغاز به کار کرده است.


۸:۵۰
🔹برترین‌های تقاضای بورس
پارند
پدرخش
وایران

🔹بیشترین عرضه بورس
غدشت
وسخوز
قنیشا

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
اعتماد
سپیدما
غصینو

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر
چخزر

کد خبر 444757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =