۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
 میلگرد دوباره ارزان شد؟

تیرآهن و میلگرد دوباره ارزان شد. با کاهش میزان تقاضا قیمت فلزات در ایران روند کاهشی گرفت. آیا میلگرد و تیرآهن تا شب عید دوباره ارزان می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، هر چند قیمت دلار در ساعت‌های پایانی امروز اندکی رشد داشت اما این افزایش باعث گرانی قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار نشد. در یک سال گذشته با افزایش قیمت مصالح ساختمانی سازندگان هم از ساخت خانه عقب‌نشینی کردند.

آمارها نشان می‌دهد از دوره تابستان امسال تا تابستان سال گذشته همزمان با وعده جهش مسکن، ساخت و ساز در کل کشور ۳۲ درصد کمتر شده است. در تهران هم این کاهش ساخت و ساز به ۱۰ درصد رسیده است. ( آمارهای روزنامه همشهری)

قیمت میلگرد چقدر شد؟

قیمت میلگرد امروز ۲۱ دی نسبت به دو روز گذشته حدود ۲۰۰ تومان کاهش یافت. میلگرد امروز با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین تیرآهن هم به قیمت ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.


بیشتربخوانید:تبعات دومینووار قطعی گاز فولادی‌ها بر پایین‌دستی‌ها


در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به پیش‌بینی خود از وضعیت بازار آهن گفت: بازار آهن به دلیل کاهش ساخت و ساز راکد است. همین عدم تقاضا باعث ارزان شدن میلگرد و تیرآهن شده است. پیش‌بینی می‌شود روند نزولی قیمت میلگرد و تیرآهن تا پایان سال ادامه داشته باشد.

حمیدرضا رستگار به تجارت نیوز توضیح داد: علاوه بر عدم تقاضا در بازار داخل به دلیل مشکلات مربوط به صادرات در بازار داخل با مازاد آهن رو به رو هستیم. همین افزایش عرضه و مشکلات ناشی از تورم باعث عقب‌نشینی سازندگان در فصل زمستان شده است.

او بیان کرد: سیاست‌های اخیر دولت در حوزه مالیات خرید و فروش آهن را به طور قابل توجهی کمتر از گذشته کرده است. اکنون با توجه به کاهش میزان تقاضا قیمت میلگرد و تیرآهن نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ درصد ارزان شد.

کوچ آهن فروشان از بازار

رستگار گفت: در این شرایط بازار میزان سودی که آهن فروشان مجوزدار از مردم دریافت می‌کنند ناچیز است. متاسفانه سازمان امور مالیاتی در زمان اخذ مالیات ارقامی را برای این فعالان تعیین می‌کنند که در نهایت باعث کوچ آنها از این صنف می‌شود.

او گفت: اتخاذ برخی تصمیمات در نهایت باعث ورود سرمایه‌های سرگردان می‌شود که در نهایت افزایش قیمت را به همراه دارد.

پیش‌تر محمدصادق چیت‌ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: روند ریزشی قیمت تیر آهن و میلگرد ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این دو فلز تا فردا حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان ارزان شود.

کد خبر 444749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =