شبندر؛ حرکت به سمت سودسازی بیشتر/ قیمت سهم تکان می‌خورد؟

فروش شبندر از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ماه ۱۳,۸۶۶,۰۴۵ مترمکعب بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

صدای بورس؛ شبندر یکی از نمادهای معروف گروه پالایشی است، در گزارش‌های قبلی وضعیت کلی این نماد را بررسی کردیم، در این گزارش وضعیت بنیادی و قیمتی این نماد را بررسی می‌کنیم:

محصولات اصلی این شرکت عبارتند از : نفت گاز یورو۴، وکیوم باتوم، بنزین یورو۵، نفت کوره، نفت گاز.

تعداد تولید نفت کوره در آذر ماه ۳۶۸,۶۱۵ مترمکعب بوده که نسبت به آبان افزایش ۱۰۳ درصدی را نشان می‌دهد. تولید محصول نفت گاز نیز ۱۱۷,۵۴۶ مترمکعب بوده که این محصول در ماه قبل تولید نشده و تنها ۱۰,۱۸۷ مترمکعب از آن به فروش رفته که در آذر ماه فروش این محصول ۹۷,۹۸۰ مترمکعب بوده که افزایش محسوسی را نشان می‌دهد.

تعداد فروش وکیوم باتوم نیز در آذر ماه ۱۰۵,۰۲۱ مترمکعب بوده که نسبت به ماه قبل افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. میزان تولید این محصول نیز در آذر ماه سال جاری نسبت به آبان ماه ۲۵ درصد افزایش یافته است.

جمع تعداد فروش کل محصولات شبندر در آذر ماه ۱,۳۵۸,۴۷۳ مترمکعب بوده که نسبت به ماه قبل افزایش ۲۷ درصدی فروش را شاهد هستیم، میانگین ۹ ماهه تعداد فروش شبندر نیز از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ماه ۱۳,۸۶۶,۰۴۵ مترمکعب بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است. این بررسی نشان می‌دهد وضعیت شبندر نسبت به چند ماه قبل بهتر بوده اما باید منتظر ماند و گزارش ماهانه زمستان را نیز بررسی کرد تا از رشد تعداد تولید مطمئن شد.

تحلیل تکنیکال
شبندر در ۲ روز گذشته حمایت شده و توانست وارد محدوده ابرکومو شود، حال باید دید شبندر با مقاومت‌های زیاد می‌تواند رشد کند یا خیر؟

شبندر؛ حرکت به سمت سودسازی بیشتر/ قیمت سهم تکان می‌خورد؟

شبندر در تایم فریم هفتگی نیز طبق تصویر زیر بیش از ۲۰ هفته در یک محدوده نوسانی قرار گرفته و توانسته با سنکوی b حمایت شده و به سمت بالا حرکت کند.

شبندر؛ حرکت به سمت سودسازی بیشتر/ قیمت سهم تکان می‌خورد؟

شبندر در صورت توافق برجام و در صورت تغییر نکردن قوانین یک شبه خوراک و ثبات ذهنی سرمایه‌گذاران می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.

کد خبر 444735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =