چرا " کالا " یکی از فراکابی‌های کم‌ریسک است؟

بررسی وضعیت آذر ماه این نماد نشان می‌دهد، کالا توانسته نسبت صعودی افزایش درآمد را حفظ کند.

به گزارش صدای بورس، کالا یا همان نماد بورس کالا در بازار سرمایه یکی از خاص‌ترین نمادهای بازار سرمایه بوده که به یکی از فراکابی‌ها معروف است، در این گزارش به صورت مختصر وضعیت آذر ماه بنیادی این سهم را بررسی می‌کنیم:

درآمد عمده کالا درآمد حاصل از کارمزد معاملات است، این درآمد در آذر ماه به ۴۶میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید، حال این که این درآمد در آبان ماه ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. این درآمد در آذر ماه سال قبل ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و در آذر ماه ۲ سال قبل ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

درآمد حاصل از کارمزد معاملات به صورت میانگین ۹ ماهه از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ۱۴۰۰، به میزان ۳۰۳ میلیارد تومان بوده است؛ حال آن که در سال گذشته کل این درآمد ۲۵۳ میلیارد تومان بوده و نماد کالا در پایان آذر ماه توانسته بیشتر از ۱۲ ماه سال گذشته فروش داشته باشد و اگر میانگین این فروش را ۴۰ میلیارد تومان حساب کنیم در پایان سال مالی اسفند ماه این میزان به بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان می‌رسد که افزایش ۶۶ درصدی را می‌توان از عمده درآمد این بورس کالا به دست آورد.

همانطور که بررسی شد، هر ساله شاهد افزایش درآمدهای کارمزد معاملات با افزوده شدن محصولات و تیراژ در بورس کالا هستیم و این روند مستمر و کم نوسان می‌تواند به نوعی این نماد را جزو نمادهای کم ریسک بازار سرمایه قرار دهد.

درآمدهای دیگر بورس کالا ۲.۵ تا ۳ درصد درآمدها را شامل می شود، البته در آن درآمدها نیز افزایش را شاهد هستیم اما به علت کوچک بودن آن را به صورت ریز بررسی نمی‌کنیم.

تحیل تکنیکال
کالا در یک کانال صعودی بلند مدت در حال حرکت است؛ اکنون به سقف میدلاین در تایم فریم ماهانه برخورد کرده و نزولی شده است، باید دید می‌تواند این خط روند را به سمت بالا بشکند یا خیر، در ۸ ماه گذشته توانسته بود با سه کندل پین بار، حمایتی و اینگالف این خط روند را به سمت بالا بشکند.

چرا " کالا " یکی از فراکابی‌های کم‌ریسک است؟

چرا " کالا " یکی از فراکابی‌های کم‌ریسک است؟

طبق تصویر فوق اما در تایم فریم روزانه این سهم حمایت شده اما با سه مقاومت سرسخت سنکوی b، خط روند میدلاین، پیوت لاین مدرن مواجه است و برای گذر از این ناحیه باید به صورت قدرتمند از این ناحیه عبور کند، باید منتظر ماند و واکنش کالا را بررسی کرد.

کد خبر 444715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =