ادامه مذاکرات برجامی بدون حضور ایران

نماینده روسیه در مذاکرات وین، از نشست اعضای گروه ۱+۴ و آمریکا، بدون حضور ایران، برای مقایسه متون خبر داد.

به گزارش صدای بورس، مخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات گفت نمایندگان کشورهای عضو برجام، بدون حضور ایران، نشستی را با نماینده آمریکا برگزار کردند تا به بررسی متون بپردازند.

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «این جلسه‌ای تقریبا کوتاه بود. برای اینکه شائبه‌ای در این خصوص پیش نیاید، باید تاکید کنم که در بسیاری از موقعیت‌ها اعضای برجام از جمله ایران، بدون حضور آمریکا دیدار می‌کنند».

وی همچنین در توئیت دیگری از دیدار جداگانه خود با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد و نوشت: «گفتگوهای دوجانبه ما ناشی از مقصودی واحد (همان احیای برجام) و بسیار عملگرایانه است».

پیش از این، روز دوشنبه بعد از گذشته هشت روز از آغاز ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها، رایزنی‌ها با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، در فرمت‌ها و سطوح مختلف در جریان بود.


بیشتر بخوانید:

پرتقاضا شدن سهام بانکی-خودرویی با زمزمه‌های برجام


در همین راستا علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه نشستی دوجانبه با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه و مذاکره کننده این کشور در وین داشت.

روز گذشته (یکشنبه) نیز در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین، دیدارهایی بین انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در هتل کوبورگ وین برگزار شد. علاوه بر این، رایزنی‌های کارشناسی نیز در فرمت‌های دو و چندجانبه برگزار شد.

به گزارش فارس، شهر وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد.

کد خبر 444690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =