توضیحات رئیس مجلس درباره بررسی فوریت لایحه ارز ۴۲۰۰

رئیس مجلس گفت: دولت توقع داشت ظرف ۴۸ ساعت مجلس درباره لایحه دوفوریتی درباره این موضوع تصمیم بگیرد اما مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم عجولانه و ۴۸ ساعته نخواهد گرفت.

به گزارش صدای بورس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) مجلس در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با اشاره به اهمیت موضوع ارز ترجیحی که با معیشت مردم سر و کار دارد، گفت: همان طور که اشاره شد در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش بینی شده بود و مجلس بیش از آن را پیش‌بینی نکرده بود و در جزء (۲) بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت این اختیار را داده بود که دولت سیاست‌های جبرانی خود را در قالب کمک معیشتی و یارانه به مردم به صورت مستقیم بدهد که این موضوع در قانون روشن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که دولت محترم تازه کار خود را شروع کرده بود، ۳ ماه زمان برد و البته بخش قابل توجهی از ارز مربوطه در ۶ و ۷ ماه اول هزینه شده بود؛ دولت بعد از ۳ یا ۴ ماه بررسی، یک لایحه دو فوریتی (درباره ارز ترجیحی) داد و توقع داشت ظرف ۴۸ ساعت مجلس درباره آن تصمیم بگیرد اما طبیعتا مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی‌البداهه، عجولانه و ۴۸ ساعته نخواهد گرفت.


بیشتر بخوانید:

ریزش دیجیتالی ادامه دارد


وی در ادامه با بیان اینکه مجلس به فوریت لایحه ارز ترجیحی رأی نداد، عنوان کرد: این موضوع همچنان در کمیسیون در حال بررسی است و اگر واقعا این بحث بود، خوب بود که دولت محترم اصلاحیه بودجه می‌داد که در حقیقت این اصلاحیه نیامد.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز در مجلس همان‌طور که رئیس جمهور اشاره کرد ما و دولت بعد از کلیات، بحث مربوط به معیشت مردم را در اولویت اول قرار می دهیم که اگر مجلس در کلیات به جمع‌بندی رسید، در جزئیات این هماهنگی با دولت وجود دارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که به موضوع معیشتی رسیدگی کنیم.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه دغدغه نخست مجلس معیشت مردم است، خاطر نشان کرد: حتما اولویت ما در بررسی ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ توجه به معیشت مردم با اولویت محرومان و مستضعفان خواهد بود.

کد خبر 444554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =