زمان خرید بیت‌کوین رسید؟

رمزارز محبوب بیت‌کوین در قیمت‌های کمتر از ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود و فعلا نتوانسته از روند نزولی خود خارج شود.

به گزارش صدای بورس، طی دو سه روز گذشته، بیت‌کوین هر روز افت داشته و قیمت آن هم اکنون به حدود ۴۱۹۰۰ دلار رسیده است. روند نزولی قیمت بیت‌کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را ناامید کرده و از طرفی، عده‌ای دیگر بر این باور هستند که وقت خرید در کف‌های قیمتی فرارسیده است.

ترس بخاطر ریزش قیمت بیت‌کوین

این روزها افت زیاد بیت‌کوین باعث ایجاد ترس در بازار شده و شاخص ترس و طمع به عدد کم سابقه ۱۰ رسیده است که این عدد نشان دهنده ترس زیاد بازار است.

نکته جالب توجه درباره بیت‌کوین، بالا رفتن چشمگیر ارزش معاملات آن طی ۲۴ ساعت گذشته است. در حالی که تا چند روز قبل به طور میانگین روزانه حدود ۳۰ میلیارد دلار بیت‌کوین معامله می‌شد، در شبانه روز گذشته ارزش معاملات این ارز دیجیتال به بیش از ۵۳ میلیارد دلار رسیده است.

سبقت اتریوم از بیت‌کوین در مسیر نزولی

در این بازار نزولی، اتریوم وضعیت بدتری داشته و نسبت به بیت‌کوین افت بیشتری را ثبت کرده است. در حالی که تا همین چند روز قبل بازدهی هفتگی اتریوم بالاتر از بیت‌کوین بود، اکنون این بازدهی به رقم منفی ۱۳ درصد در یک هفته گذشته رسیده، آن هم در حالی که بازدهی یک هفته بیت‌کوین روی عدد منفی ۱۰ درصد است.

اتریوم در حال حاضر با قیمت حدود ۳۲۰۰ دلار معامله می‌شود و امیدی که معامله‌گران به رشد قیمت این ارز دیجیتال داشتند، از بین رفت. در اواسط هفته گذشته اتریوم با ثبت افت کمتر نسبت به بیت‌کوین، این امیدواری را ایجاد کرده بود که ممکن است مسیر خود را از ارز اول بازار جدا کند اما این اتفاق نیفتاد.

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷ میلیارد دلار معامله شده است.


بیشتربخوانید:قیمت بیت‌کوین برای معامله‌گران پیچیده‌تر می‌شود؟


در میان آلت‌کوین‌ها، امروز بهترین وضعیت را Internet Computer دارد. در میان ۵۰ ارز برتر بازار، این نماد توانسته رشد بیش از ۱۲ درصدی را ثبت کند. این ارز با عملکرد چند روز گذشته، خیره کننده ظاهر شده و حتی بازدهی هفتگی آن هم به مثبت ۳۲ درصد رسیده است.

البته ناگفته نماند که Internet Computer بدترین ارز دیجیتال سال ۲۰۲۱ بوده و در سالی که تمام ارزهای دیجیتال رشدهای خوبی را ثبت کردند، این ارز یکی از سه ارز با بازدهی منفی بوده است و حالا به نظر می‌رسد در حال جبران عملکرد ضعیف سال قبل خود است.

امروز Aave، Chainlink و Solana هم با رشد بیش از ۴ درصدی، بازدهی خوبی داده‌اند. اما در میان ارزهای منفی، Cosmos بیشترین افت را در میان ۵۰ ارز برتر بازار داشته که ۱۱ درصد افت را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز،در میان تمام ارزهای دیجیتال که تعداد آنها به ۱۶۵۲۷ عدد رسیده، NinjaFloki امروز با رشد حدود دو هزار درصدی، بیشترین رشد روزانه را نمایش می‌دهد و FIA Protocol هم با افت ۹۵ درصدی بیشترین افت بازار را داشته است.

ارزش بازار به زیر دو تریلیون دلار رسید

در اثر افت چند روز گذشته، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به کمتر از دو تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار بوده که حدود ۷۰ درصد آن متعلق به استیبل کوین‌ها است.

کد خبر 444490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =