تعداد خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازی‌ها چقدر است؟

بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس آخرین آمار، بالغ بر ۱۷۸ هزار خودرو ظاهرا ناقص در پارکینگ‌ها انباشت شده است.

به گزارش صدای بورس،اشکان میرمحمدی اظهار کرد: اگر عزم و اراده و روحیه جهادی باشد امکان تأمین قطعات خودروهای ناقص فراهم است. بر اساس آخرین آمار، بالغ بر ۱۷۸ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌ها انباشت شده است.

بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور افزود: برداشت ما این است که نیاز به نهادی تنظیم کننده برای تأمین قطعات وجود دارد.

میرمحمدی با بیان این که مدیریت زنجیره تأمین مطلوب نبوده است، گفت: خودروسازان مجبورند پیش فروش کنند، زیرا زیان انباشته و مشکل نقدینگی دارند.

نماینده مجلس: عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازها

در ادامه سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با انتقاد شدید از انحصار در صنعت خودرو، گفت: خودروسازها قطره چکانی خودروها را عرضه می‌کنند تا با انباشت تقاضا بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.


بیشتربخوانید:افزایش آمار خودروهای ناقص، کار دست خودروسازان داد؟


موسوی با بیان این که مشکل همان مافیای خودروسازی است، گفت: خودرو افزایش قیمت خورد، اما با وجود تأمین نقدینگی خودروسازها حتی طلب قطعه سازها را هم ندادند.

دبیر هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با انتقاد از مدیران خودروسازی و مدیریت دولتی حاکم بر صنعت خودرو گفت: بر اساس گزارش‌ها فقط ۱۰ درصد خودروهای انباشت شده نیاز به قطعاتی مثل چیپ ست دارند.

موسوی با انتقاد از سو مدیریت اساسی در صنعت خودرو گفت: مدیران صنعت خودرسازی ناکارآمد هستند.

آخرین آمار از خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازی‌ها

مدیرعامل ساپکو: مشکلات خودروسازی‌ها ناشی از تحریم است

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو نیز در ادامه با دفاع از صنعت خودروسازی همه مشکلات را متوجه تحریم‌ها و کمبود قطعات الکترونیکی در جهان و تعطیلات کریسمس و قیمت پایین خودروها دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ هزار خودر عرضه کرده ایم که به دلیل زنجیره تأمین بوده است.

به گزارش خبرآنلاین،پیرمحمدی خواستار حمایت از صنعت خودرو و تولید داخلی شد و گفت: ما تولید را کاهش ندادیم و تعدادی از خودروها را از پارکینگ‌ها خارج و تجاری کردیم و تعدادی خودروی جدید تولید و جایگزین آن‌ها شده است.

وی گفت: قبلاً ۸۵ هزار خودرو در پارکینگ‌ها بود که الان به ۹۸ هزار دستگاه رسیده است و همه آن‌ها هم قطعاتی کمبود دارند که امکان تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد.

مدیریت صنعت خودرو ناکارآمد است

مجید کاغذگریان کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از مدیریت ناکارآمد صنعت خودرو و تعجب از زیان انباشته و کمبود همیشگی نقدینگی در این صنعت، گفت: اگر بنا بر کمبود قطعه است پس چرا سایر خودروسازهای دنیا مشکل ندارند. بخشی از قطعات خوردوهای خودروسازهای بزرگ دنیا هم وارداتی است و خودشان تولید نمی‌کنند.

عرضه خودرو در ۵ ماه اخیر کم شده است

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو نیز گفت: این آشفتگی و نابسامانی در بازار خودرو حاصل عرضه کم خودرو در بازار است.

وی گفت: در پنج ماه اخیر که عرضه خودرو کم شده است با افزایش قیمت خودرو در بازار روبرو شده ایم.

کد خبر 444398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =