بازدهی ۲ هزار درصدی صندوق‌ آبان

آبان‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق آبان با نام صندوق مشترک یکم آبان در گروه سهامی فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته افتی ۱۳ درصدی داشته و اکنون در مرز ۴۸۰۰ میلیارد ریال قرار دارد.

شرکت سبدگردان آبان در سال ۱۳۹۷ و با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خودش را آغاز کرد و در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق مختلط پارس
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس، در اسفندماه ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق مختلط، باوجود نوسانات زیاد طی دوره، در بازه یک‌سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. بازار سهام سهمی ۵۹ درصدی و بازار بدهی نیز سهمی ۴۰ درصدی از پرتفوی صندوق را به خود اختصاص داده‌اند. باوجود ریزش بورس و افت محسوس سطح بازدهی صندوق‌های سهامی و مختلط، این صندوق با کسب حدود ۱۳ درصد بازدهی در ۱۲ ماهِ اخیر، عملکرد خوبی نسبت به بسیاری دیگر از صندوق‌های مختلط بازار داشته و در افقی بلندمدت نیز بازدهی مرکبی ۵۵۵۷ درصدی محقق ساخته است.

صندوق سهامی یکم آبان
آبان‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق آبان با نام صندوق مشترک یکم آبان در گروه سهامی فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته افتی ۱۳ درصدی داشته و اکنون در مرز ۴۸۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۶ درصد است و گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیشترین جذابیت را برای مدیران صندوق داشته‌اند. همسو با تنزل شدید سطح بازدهی سالانه صندوق‌های سهامی در بازه تهیه گزارش، بازدهی سالانه این صندوق سهامی حدود ۶ درصد بوده اما در بازه هفت‌ساله فعالیت خود، بازدهی‌ای ۲۰۶۰ درصدی عاید سرمایه‌گذاران کرده‌ است.


  • بیشتر بخوانید:

بازخوانی یک پرونده؛ بودجه


صندوق نیکوکاری ندای امید
سومین صندوق آبان از نوع صندوق‌های نیکوکاری است که در گروه سهامی فعالیت می‌کند. مطابق امیدنامه و اساسنامه ‌صندوق‌های نیکوکاری، تمام یا بخشی از درآمد صندوق صرف امور نیکوکاری می‌شود. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در مرز ۱۲۶ میلیارد ریال نوسان می‌کند. این صندوق سهامی با تمرکز کامل بر بازار سهام، به‌ خصوص گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» بازدهی سالانه پایین‌تری نسبت به صندوق مشترک یکم آبان
داشته است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان آبان را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۲ هزار درصدی صندوق‌ آبان


صندوق‌هایی برای همه
شرکت سبدگردان آبان مجموعه‌ای پویا و پیشرو در ارائه خدمات مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری است که از بدو تأسیس تاکنون، عالی‌ترین هدف بنیانگذاران و مدیران این نهاد مالی خصوصی، بنا نهادن سازمانی خلاق و نوآور در ارائه خدمات متنوع و متناسب با شرایط روز و نیاز سرمایه‌گذاران بوده است.
این شرکت دارای سه صندوق سرمایه‌گذاری است که صندوق پارس، صندوقی با ریسک متوسط سرمایه‌گذاری است. منابع این صندوق به نسبت متعادلی در بازار سهام و دارایی‌های مالی با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود و ۵۹ درصد از دارایی در سهام را به خود اختصاص داده است. اکثر منابع صندوق یکم آبان در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این صندوق به علت نوسانات بازار سهام از ریسک بالاتری برخوردار است. این صندوق برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بازار سهام هستند اما تخصص لازم را ندارند مناسب است و در یک‌سال گذشته ۱۳ درصد بازدهی داشته است. صندوق نیکوکاری ندای امید جهت حمایت مالی از بیماران مبتلا به سرطان استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است و از بدو تأسیس تاکنون ۲۰۶۰ درصد بازدهی داشته است.

کد خبر 444388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =