حمایت غیرمنتظره ملانیا از بیت‌کوین

در ۱۳ سالگی تولد بیت‌کوین، این رمزارز محبوب هدیه غیرمنتظره‌ای دریافت کرد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از مخالفان سرسخت کریپتوکارنسی‌هاست که بارها مخالفت خود را با گسترش این بازار اعلام کرده است. حال، حمایت همسر وی از بیت‌کوین، خبر غیرمنتظره‌ای است که در سیزدهمین سالگرد تولد پادشاه رمزارزها منتشر می‌شود.

ملانیا ترامپ در توئیتی عجیب، ابداع بیت‌کوین را به ساتوشی ناکاموتو تبریک گفت و نوشت: «گفته می‌شود که ارزش بازار بیت‌کوین از مرز یک هزار میلیارد دلار عبور کرده است.» البته می‌دانیم که این موضوع حقیقت ندارد. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین کمتر از ۸۷۹ میلیارد دلار است. اما با توجه به مخالفت‌های دونالد ترامپ، تایید بیت‌کوین از سوی ملانیا ترامپ اقدامی انگیزشی و جالب توجه است.

در ماه ژوئن گذشته، دونالد ترامپ هشدار داده بود که بیت‌کوین یک «کلاهبرداری و شیادی» است. ترامپ گفته بود، دوست ندارد هیچ ارز دیگری در مقابل دلار مطرح و تقویت شود. همچنین ماه گذشته او به شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود که یک روز حباب بازار کریپتو منفجر خواهد شد به طوری که بحران «دات‌کام» در مقایسه با آن بسیار کوچک خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که قیمت بیت‌کوین در محدوده کمتر از ۴۷ هزار دلار قرار دارد و ارزش معاملات روزانه آن معادل ۲۹ میلیارد دلار است. به گفته برخی کارشناسان، چنین حمایت‌هایی می‌تواند به رونق معاملات بیت‌کوین و کل بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲ منجر شود.

کد خبر 444358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =