لحظه به لحظه با بازار ۱۵ دی ۱۴۰۰

بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته دیروز نیز حدود ۱۳ هزار واحد افت در شاخص کل را شاهد بود. برخی از کارشناسان به بازگشت بازار امروز امیدوارند.

به گزارش صدای بورس؛ بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته دیروز نیز حدود ۱۳ هزار واحد افت در شاخص کل را شاهد بود، برخی از کارشناسان به بازگشت بازار امروز امیدوارند.


۱:۳۰

رشد ۲۹۸ واحدی شاخص کل (۰.۰۲ درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۳هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۱درصد افت کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای شبندر، شپنا و اپال بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی ۵۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، فولاد و تماوند لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به غچین، وصنعت و درازک معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۱۹ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کشت‌ و صنعت‌ چین‌ چین با برتری هفت میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰ میلیارد تومان بود.


۱۲:۲۰

لاستیک و پلاستیکی ها با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان پیزد مثبت و متعادل معامله می شود. پدرخش نیز تم نماد پر تقاضای گروه  است.


۱۱:۱۸

چند رشته ای ها در غیاب شستا منفی و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان وغدیر و وامید مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۵۰

کانه های فلزی با برتری خریداران با گرایش مثبت داد و ستد می شوند. در این میان تاصیکو، کنور و تکنار منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۳۰

قندی ها با گرایش منفی افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان قثابت، قشکر و قیستو مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. قچار و قشهد نیز نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۱۰:۱۲

در این دقایق شاهد استقبال خریداران در نمادهای خودرو، خساپا و خپارس هستیم.


۱۰:۱۰

شبندر با بهبود تقاضا در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می شود.


۱۰:۰۵

بیشترین حجم معاملات 
خودرو ۵۳ میلیون سهم
شسینا ۴۴ میلیون سهم
خساپا ۳۷ میلیون سهم
خپارس ۳۲ میلیون سهم
وساغربی ۲۷ میلیون سهم


۱۰:۰۰

اطلاعات بازار:
شاخص کل ۱,۳۶۲,۳۵۳     
۴۷۵.۶۳ واحد منفی
ارزش بازار ۵۴,۶۰۱,۱۲۶ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۵,۴۷۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸۴۷  میلیون سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فملی ۱۹۹واحد مثبت
برکت ۱۴۲واحد منفی
انرژی ۱۱۶ واحد منفی
غبشهر ۸۵ واحد مثبت
کالا ۷۷ واحد منفی
شپدیس ۷۰ واحد منفی
نوری ۶۲ واحد مثبت


۹:۵۰

فلزات اساسی نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.فسرب، فجهان، فاسمین، فجر، فسازان، فنوال، کویر، فروی، فلوله، فسپا، فرآور ،فگستر، زنگان و فروس مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نمادهای فملی، فولاد، فخوز، فنوال، فنورد، کاوه، ذوب، هرمز، فباهنر، کیمیا و فسبزوار با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۴۰

خودرویی ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای خودرو، خساپا،خپارس، خنصیر، ختور، خمحور، خموتور، خکمک، خکار، خوساز،خکرمان، ورنا و ختراک مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. خزامیا، خبهمن، خنصیر، خکاوه، خریخت، ختوقا، خمحرکه، خرینگ و خکمک نیز با گرایش منفی داد و ستد می شوند.


۹:۱۵

نفتی ها با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای شتران، شبهرن، شسپا، شبریز، شنفت و شراز با گرایش منفی، متعادل اند. در این میان شپنا، شبندر، شاوان، شزنگ و شرانل نیز با گرایش مثبت و معتادل معامله می شوند.


۹:۰۵
بازار با نوسان مثبت و کم حجم معاملات  آغاز به کار کرده است.
 


۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای بورس
قشهد
کمند
لسرما

🔹بیشترین عرضه بورس
امین
وسخوز
قنیشا

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
زقیام
زملارد
اعتماد

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر
سمگا

کد خبر 444313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =