آغاز سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران

وزیر نفت از آغاز سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران خبر داد و گفت: از روز دوشنبه سوآپ گازی میان کشورهای ایران، ترکمنستان و آذربایجان بر اساس قراردادی که در اجلاس ترکمنستان به امضا رسیده بود، آغاز شده است.

به گزارش صدای بورس، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه کمیسیون انرژی در مجلس افزود: در حال حاضر براساس این قرارداد روزانه ۴ تا ۴ و نیم میلیون متر مکعب سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان در حال انجام است که این موضوع به پایداری گاز در کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، ولی با توجه به کاهش شدید دما و افزایش نیاز خانگی به مصرف گاز از هموطنان می‌خواهیم که با صرفه جویی در مصرف نهایت همکاری را داشته باشند و این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته شود.


بیشتربخوانید:معامله ۸۵۶ میلیارد تومان گاز مایع


وزیر نفت گفت: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدات لازم انجام شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوختشان محدود شده می‌توانند با استفاده از گاز مایع به کار ادامه دهند.

به گزارش تسنیم، اوجی افزود: در حال حاضر مصرف خانگی، تجاری و حمل و نقل به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده، در نیروگاه‌ها نیز مصرف ۱۰۰ میلیون متر مکعب است و مصرف سوخت معادل نیز ۲۰۵ میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: در صنایع با استفاده از سوخت جایگزین اجازه توقف فعالیت را نداده‌ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما نیز این موضوع تداوم یابد.

کد خبر 444298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =