«اپل» بزرگتر از فرانسه

همگام با گسترش فناوری‌های نوین و افزایش نفوذ اینترنت در جهان، شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار و سخت‌افزار و خدمات مرتبط نیز رشد کرده‌اند. در این میان، شرکت اپل جایگاه ویژه‌ای دارد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ شرکت آمریکایی اپل، تولیدکننده و توسعه‌دهنده نرم‌افزار و سخت‌افزار، رایانه، گوشی هوشمند و کالاهای الکترونیکی مصرفی، همچنین سیستم‌های عامل و اپلیکیشن است. از سال ۲۰۱۰ تاکنون ارزش بازار این شرکت روندی صعودی داشته است اما جهش اپل از سه ماه دوم ۲۰۲۰ آغاز شد. در این زمان، ارزش بازار شرکت اپل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار بود. در یک دهه گذشته، تنها در دو سال (۲۰۱۵ و ۲۰۱۸) ارزش بازار اپل با افت روبه‌رو شد.

بر اساس آخرین برآوردها، در پایان سال ۲۰۲۱، ارزش بازار این غول فناوری جهان به ۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد دلار رسید که بیشتر از تولید ناخالص داخلی فرانسه در این سال است. البته بر اساس ارزیابی «نزدک»، ارزش بازار اپل به ۳ هزار و ۱۵۵ میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر، اپل ارزشمندترین شرکت جهان بر اساس ارزش بازار است.

بیشترین میزان رشد ارزش بازار اپل در ۲۰ سال گذشته مربوط در سال‌های ۲۰۰۴ (۲۳۰ درصد)، ۲۰۰۵ (۱۳۳ درصد)، ۲۰۰۷ (۱۳۸ درصد)، ۲۰۰۹ (۱۵۱ درصد) و ۲۰۱۹ (۷۲ درصد) به ثبت رسیده است.

ارزش بازار دیگر غول‌های فناوری جهان نیز قابل توجه است. ارزش بازار مایکروسافت از مرز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار (بزرگتر از اقتصاد ایتالیا) گذشته است. آمازون بیش از یک هزار و ۷۲۰ میلیارد دلار (تقریبا هم‌اندازه اقتصاد کانادا) ارزش دارد. ارزش بازار آلفابت (گوگل) نیز به یک هزار و ۹۲۰ میلیارد دلار (بزرگتر از اقتصاد کره جنوبی) رسیده است.

«اپل» بزرگتر از فرانسه

کد خبر 444264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =