قیمت جهانی طلا در مسیر پیشرفت

به دنبال گمانه زنی ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا که موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری این کشور شد و طلا را در جلسه قبلی به پایین ترین رقم ۶ هفته اخیر رساند، قیمت فلز زرد امروز اندکی ترمیم شد.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز ابتدا به بالاترین رقم بیش از یک ماه اخیر یعنی ۱۸۳۱ دلار و ۶۲ سنت رسید اما در نهایت ۱.۵ درصد سقوط کرد. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۲ درصد رشد به ۱۸۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «زمانی که چنین افزایشی در سوددهی اوراق قرضه رخ می دهد که موجب تضعیف جذابیت بازارهای امن می شود... چندان مایه تعجب نیست که قیمت طلا افت کند.»


بیشتر بخوانید:

افزایش جذابیت طلا، قیمت جهانی این فلز را بالا برد


وی افزود، در اواخر سال ۲۰۲۱ انتظارات در مورد بالا رفتن نرخ بهره رو به افزایش بود اما نگرانی ها در مورد رشد تورم سریعتر از آن در حال تشدید شدن بود. بنابراین نرخ واقعی بهره پایین باقی ماند و موجب شد تا قیمت طلا اندکی تقویت شود.

در حالی که سرمایه گذاران انتظار داشتند فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را بالا ببرد، سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا روز دوشنبه به بالاترین رقم ۶ هفته گذشته رسید. بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

به گزارش تسنیم، سویه اومیکرون بسیار مسری تر از سویه های قبلی به نظر می رسد اما آمارها نشان می دهد که به اندازه سویه دلتا مرگبار نیست و همین موضوع سبب شده تا کشورهای مختلف اقدامات پیشگیرانه سهل گیرانه تری را اتخاذ نمایند.

کد خبر 444251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =