صیانت از حوزه کار و ارتقای ایمنی

به گفته معاون وزیر کار، صیانت از حوزه کار و ارتقای ایمنی کار از مهمترین دغدغه‌های وزرات کار است و کاهش تلفات، آموزش و افزایش ایمنی از جمله مهمترین اهداف این وزارتخانه به شمار می‌رود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ برنامه بازدید و نشست خبری شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران با حضور حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت کار، مدیرعامل صنایع شیر و جمعی از مدیران ارشد صبح امروز ۱۴ دی ۱۴۰۰ برگزار شد.

در ابتدا از خطوط تولید شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران بازدید به عمل آمد و روند فعالیت‌ها و دستاوردهای این شرکت تشریح و معرفی شد.

در ادامه، نشست خبری با حضور معاون وزیر کار و نمایندگان کارگری برگزار شد.

محمدمرجانی، نماینده منتخبین شوراهای کارگری شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) درخواست‌های حمایتی از کارگران را در این نشست خبری مطرح کرد. پیگیری مشاغل سخت، پیگیری معافیت مالیاتی، سلامت شغلی و آموزش از جمله موضوعاتی بود که نماینده منتخبین شوراهای کارگری شرکت صنایع شیر ایران در حضور معاون وزیر کار بیان کرد و از معاون وزیر کار پیگیری این مطالبه کارگری را خواستار شد. همچنین نمایندگان کارگری استان‌ها مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

حسین رعیتی فرد، معاون وزیر کار ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: به دنبال به حداقل رساندن دغدغه‌های کارگران و حل آن هستیم. با همکاری، همراهی و وحدت می‌توانیم از مشکلات گذر کنیم.
وی با اشاره به محدودیت‌های ابتدای جنگ گفت: کار و تولید در ۲ حوزه حفظ تمامیت ارضی و تولید انجام می‌شد. در جنگ تحمیلی موفق بودیم اما همچنان جنگ اقتصادی برای مقابله با تولیدات ایران وجود دارد.
وی افزود: در جنگ اقتصادی هر کارخانه‌ای که تعطیل شود یعنی یک سنگر از دست داده‌ایم. در برخی موضوعات نتوانستیم هم افزایی داشته باشیم و با چالش‌هایی مواجه شدیم.
وی با اشاره به قدرت رسانه‌ای دشمن تاکید کرد: باید نگاه کلی داشته باشیم. موقعیت ژئوپولیتیک ایران در غرب آسیا دست برتری دارد و اگر بتوانیم برتری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، می‌توانیم دشمن را به عقب برانیم.

وی افزود: در شرایط تحریم بسیاری از کارخانه‌ها توانستند قطعات و تکنولوژی‌ها را بومی‌سازی کنند. باید با استفاده از توانمندی‌ها و توان کارگران صنعت را توسعه داد.

رعیتی فرد گفت: امنیت شغلی، مسکن، معیشت مهمترین دغدغه کارگران است و در شرایط تورم کنونی این شرایط برای کارگران سخت‌تر شده است.

معاون وزیر کار همچنین تاکید کرد: باید تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: دغدغه طبقه‌بندی مشاغل، ایجاد تشکل‌های کارگری و تدوین کمیته انضباطی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که در وزارت کار در حال بررسی است.

رعیتی فرد افزود: صیانت از حوزه کار و ارتقای ایمنی کار از مهمترین دغدغه‌های وزرات کار است و کاهش تلفات، آموزش و افزایش ایمنی از جمله مهمترین اهداف این وزارتخانه به شمار می‌رود.
معاون وزیر گفت: جامعه کارگری از مستحق‌ترین گروه‌ها برای دریافت مسکن هستند. به دنبال این هستیم که در جهش تولید مسکن کارگران نیز مزیتی داشته باشند. باید روابط بین کارگر و کارفرما تنظیم شود تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

کد خبر 444239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =