نماینده‌های مجلس باعث گرانی بلیت هواپیما شدند؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به وضع مالیات بر ارزش افزوده بر بلیت هواپیما گفت: با اجرای این قانون، همان نماینده‌های مجلسی که نسبت به بالا بردن قیمت بلیت هواپیما معترض بودند خودشان به طور مستقیم باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شدند و تصمیم گرفتند که بلیت هواپیما را گران کنند.

به گزارش صدای بورس،رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عملیاتی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده بر بلیت‌هواپیما را از دوشنبه، سیزدهم دی ماه تایید کرد و گفت: از امروز عوارض ۵ درصدی شهرداری بر بلیت هواپیما حذف و مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده برروی بلیت اعمال می‌شود.

این اقدام دولت و مجلس انتقاداتی را به همراه داشته است و شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اخذ این مالیات که به طور مستفیم از مسافران دریافت می‌شود، منتقد هستند. «مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با انتقاد از اجرای این تصمیم مجلسی در بخش حمل ونقل عمومی اظهار داشت: از امروز ۵ درصد عوارض شهرداری بر بلیت هواپیما حذف و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود که در نهایت مابه تفاوت آنها افزایش قیمت ۴ درصدی بلیت هواپیما خواهد شد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده به طور مستقیم به خزانه واریز می شود،به ایلنا گفت: شرکت های هواپیمایی هیچ دخل و تصرفی در هزینه مالیات بر ارزش افزوده ندارند.

سامانی تاکید کرد: با اجرای این قانون، همان نماینده‌های مجلسی که نسبت به بالاب ودن قیمت بلیت هواپیما معترض بودند خودشان به طور مستقیم باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شدند و خودشان تصمیم گرفتند که بلیت هواپیما را گران کنند.


بیشتربخوانید:بلیت هواپیما را ۱۰ تا ۳۰ درصد ارزانتر بخرید


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: در یک ماه گذشته پس از برگزاری نشست‌های متعدد بین وزارت راه و شهرسازی و ایرلاین‌ها، موفق به کاهش متوسط ۱۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما شدیم اما این تصمیم مجلس باعث شد که بلیت هواپیما ۴ درصد گران شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید توضیح دهند چرا وقتی مدام به این معترض هستند که چرا شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت را کاهش نمی دهند خودشان مالیات ۹ درصدی بر بلیت اعمال کردند، گفت: ایرلاین‌ها هیچ نفعی از این مالیات ندارند و در حال حاضر ایرلاین‌ها مامور وصول انواع عوارض شده اند که نماینده ها و دستگاه های مختلف انها را وضع کرده‌اند.

سامانی با بیان اینکه این تصمیمات غیرکارشناسی تبعات اقتصادی برای سفرهای هوایی ایجاد می‌کند، ادامه داد: وصول این عوارض و مالیات نه تنها برای ایرلاین‌ها نفعی ندارد بلکه هزینه‌زا است و تعدادی از نیروی انسانی باید محاسبات مالیات بر ارزش افزوده و انواع عوارض را انجام دهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: میزان مالیات بر ارز افزوده برای بلیت یک میلیون تومانی ۹۰ هزار تومان است که تمام آن را مسافر باید بپردازد و در حال حاضر حدود ۱۲ درصد از قیمت بلیت هواپیما سهم عوارض و مالیات ۴ دستگاه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، هلال احمر و سازمان امور مالیاتی است که تمام آن را مسافر پرداخت می‌کند.

کد خبر 444236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =