۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
افزایش قیمت جهانی نفت

در حالی که در آستانه نشست روز سه شنبه گروه اوپک پلاس تمرکز بازار معطوف بخش عرضه شده است و با وجود ادامه افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون که می تواند تقاضا را تحت تاثیر قرار دهد، قیمت نفت در روز نخست معاملات سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۹ سنت معادل ۰.۷۶ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز ۶۳ سنت معادل ۰.۸۴ درصد رشد داشت و به ۷۵ دلار و ۸۴ سنت رسید.

آبیشک چاوهان تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری سواستیکا در این باره گفت: «محدود شدن عرضه از سوی لیبی در آستانه نشست گروه اوپک پلاس سبب شده تا احساس حاکم بر بازار مثبت شود.»

شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه اعلام کرد، میزان تولید نفت این کشور برای مدت یک هفته و به دلیل تعمیرات در خط لوله اصلی بین میادین سماح و دهرا ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

با کاهش نگرانی از کرونا، قیمت نفت جهانی بالا رفت


در همین حال ۴ منبع آگاه گفتند، اوپک پلاس احتمالا برنامه قبلی خود مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه را در ماه فوریه نیز تداوم خواهد بخشید.

سال گذشته و به دنبال ترمیم اقتصاد جهانی پس از بحران کرونا و همچنین محدود شدن عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگ قیمت نفت شاهد افزایش حدودا ۵۰ درصدی بود.

کارشناسان بهداشتی آمریکا هشدار دادند که شهروندان باید در هفته های آینده خود را برای محدودیت های جدی آماده کنند، زیرا با توجه به تعطیلات سال نو، جشن های برگزار شده و بازگشایی مدارس نرخ ابتلا به سویه اومیکرون بالاتر خواهد رفت.

به گزارش تسنیم، تحلیلگران نفتی پیش بینی خود از قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را به دلیل تهدید ناشی از سویه اومیکرون و احتمال بروز مازاد عرضه در بازار کاهش داده اند.

کد خبر 444187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =