انتصاب مدیرعامل جدید تیپیکو

محمد نادری علیزاده به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) منصوب شد.

به گزارش صدای بورس، محمد نادری علیزاده که پیش از این مدیرعامل کارخانجات داروپخش بود توسط علی رستمی، مدیرعامل شستا به‌عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) معرفی شد.


بیشتر بخوانید:

کاهش ۳۶ درصدی واردات دارو در سال ۱۴۰۰

۲ عرضه اولیه شستا تا پایان سال/ شستا سجامی است


علی رستمی، مدیرعامل شستا با اشاره به فعالیت جهادی و انقلابی شرکت‌های دارویی تابعه شستا در ایام کرونا گفت: تولید و توزیع سریع و سراسری داروهای تخصصی مقابله با کرونا از جمله رمدسیویر و فاویپیراویر، انواع داروهای ضد التهاب، ویتامین‌ها، مکمل‌ها و همچنین اقلام پیشگیری از ابتلا به ویروس مانند ماسک، دستکش و محلول‌های ضد عفونی در حجم‌های بسیار زیاد، از زمان آغاز این همه گیری بصورت موثر و جهادی در شرکت‌های تابعه شستا انجام شد.

وی افزود: شرکت‌های دارویی تابعه شستا، با همت و تلاش صادقانه، بی وقفه و همیشگی، ضمن تولید داروهای مرتبط با کرونا و همچنین توزیع سراسری اقلام دارویی و بهداشتی در مسیر ریشه کن کردن بیماری کرونا، در کنار مدافعان سلامت بودند و حرکتی عظیم و غیرتمندانه انجام دادند بطوریکه کشور دچار کمبود دارو نشد.

مدیرعامل شستا با تاکید بر ایجاد خودکفایی و تکمیل زنجیره ارزش دارویی در مجموعه هلدینگ دارویی تامین بیان داشت: شرکت‌های دارویی تابعه باید برنامه و طرح‌های جامعی برای ارتقای حوزه سلامت کشور و تکمیل این زنجیره برای بی نیازی واردات که شامل تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی، تولید واکسن‌های انسانی، تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی ارائه دهند.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده مواد موثره، مواد جانبی، حلال‌ها، مواد بسته‌بندی، تجهیزات مصرفی خاص از جمله موارد شناسایی شده‌ای هستند که ارزبری دارند و باید روی آنها به صورت ویژه کار شود.

رستمی با تاکید بر اینکه ابتدا باید ظرفیت‌های موجود در عرصه زنجیره تامین را شناسایی کنیم و وارد عمل شویم افزود: ضمن نگاه به کل زنجیره ارزش باید پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود را در اولویت قرار بدهیم و سرمایه و منابع را در جهت مزیت رقابتی و نیاز کشور استفاده کنیم و سرمایه‌گذاری‌هایی با بازده بالاتر در برنامه کاری قرار دهیم.

مدیرعامل شستا با تاکید بر افزایش سهم تیپیکو از بازار دارویی کشور از ۳۵ درصد به حداقل ۵۰ درصد، گفت: گسترش حوزه تحقیق و میل به سمت نوآوری دارویی باید در دستور کار مدیرعامل جدید تیپیکو قرار گیرد و تیپیکو ضمن تبدیل شدن به یک شتاب‌دهنده دارویی کشور باید در حوزه صادرات دارو نیز سهمی بیشتر کسب کند.

به گزارش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، در پایان جلسه رستمی، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پویا فرهت و زحمات ایشان در طول دوره سه ساله مدیریت در تیپیکو بیان داشت انتخاب محمد نادری علیزاده براساس ارتقا از درون مجموعه و اولویت‌های شستا بوده است.

کد خبر 444166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =