سه صنعت مهم در روزهای آینده

با توجه به حذف ارز ۴.۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۱، صنایع داروسازی، روغن خوراکی و ماکیان مورد توجه خواهند بود.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ روزهای جاری بازار سهام احتمالا بهترین بازار خواهد بود.

امین دامچه، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کاریزما در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: در روزهای جاری بازار سهام احتمالا بهترین بازار خواهد بود، چراکه شاخص از ابتدای سال رشد خاصی را نداشته و این در حالی است که ۹ ماه عملکرد واقعی شرکت‌ها که عمدتا گزارش‌های خوبی هم بوده، منتشر شده است.

وی افزود: قیمت دلار آزاد از ابتدای سال ۲۵ درصد رشد داشته، در بودجه دلار ۲۳.۰۰۰ تومان فرض شده و دلار ۴.۲۰۰ تومانی حذف شده است و قیمت‌های جهانی کامودیتی در نقاط مناسبی قرار دارند. همه این عوامل باعث می‌شود، بازار سهام برای سرمایه‌گذاری جذاب باشد. همچنین قیمت دلار احتمالا با تصویب برجام کمی کاهش داشته باشد، این کاهش به خاطر تقاضای بالای ارز، احتمالا چندان محسوس نخواهد بود.

دامچه بیان کرد: در خصوص طلای جهانی پیش‌بینی می‌شود در میان‌مدت صعودی باشد؛ چراکه در دوران کرونا، منابع زیادی برای احیای اقتصاد در دنیا تزریق شده و این موضوع باعث شده تورم در اکثر کشورها افزایش قابل توجهی داشته باشد. به طور مثال، در کشور آمریکا تورم به ۶.۸ درصد رسیده است درحالی که نرخ بهره ۰.۲۵ درصد و اوراق بلندمدت ۱.۵ درصد است، بنابراین نرخ بهره واقعی منفی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در خصوص بازار مسکن نیز باید گفت، به دلیل این که در یک سال اخیر رشد بیشتری به نسبت سایر بازارها داشته، برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد نمی‌شود.

به گفته وی، بهتر است سبدی متنوع از سهام برجامی و غیربرجامی چیده شود. به طور مثال، برخی از شرکت‌های گروه فلزات، پتروشیمی، پالایشگاهی و معادن در صورت افت دلار، کماکان ارزنده هستند. در برجامی‌ها نیز شرکت‌هایی از گروه‌های خودروسازی، بانکی و حمل و نقل دریایی که پایین‌تر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند، توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به حذف ارز ۴.۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۱، صنایع داروسازی، روغن خوراکی و ماکیان مورد توجه خواهند بود؛ همچنین به خاطر افزایش مصرف سیمان و کاشی جهت اجرای طرح ۴ میلیون واحد مسکونی دولت، آن دسته از شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر ظرفیت خالی داشته‌اند نیز می‌توانند مورد توجه بازار قرار بگیرند.

کد خبر 444056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =