۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان برای‌کارآفرینی

بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد کسب‌وکارها و بنگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص پیدا می‌کند.

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانک دی به جامعه ایثارگری فعال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، به‌زودی آغاز می‌شود.
برات کریمی، مدیرعامل بانک دی با بیان این مطلب گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد کسب‌وکارها و بنگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص پیدا می‌کند. وی گفت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان یکی از بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجام‌شده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرح‌های معرفی‌شده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود.
کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح‌های منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژه‌های مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرح‌های تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایع‌دستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه
قرار گرفته است.


  • بیشتر بخوانید:

« پالایشی یکم » صدرنشین شد


بررسی بندهای مالی این قرارداد نشان می‌دهد که این تسهیلات از محل ردیف ۲۸ بودجه و منابع بانک دی تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود. بر این اساس حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات از سوی بانک دی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
همچنین بنا بر بندهای این قرارداد بانک دی متعهد شده است که یک و نیم برابر سهم واگذارنده اعتبار پرداخت کند اما در صورتی که در مناطق کمتر برخوردار باشد سهمیه مشارکت بانک عامل به نسبت ۱.۲۵ درصد خواهد بود. بررسی بندهای این قرارداد نشان می‌دهد نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته صفر درصد در قالب قرض‌الحسنه و در مناطق برخوردار ۸ درصد خواهد بود. تسهیلاتی هم که از منابع بانک تأمین و برداشت شود بر اساس نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در زمان پرداخت تعیین می‌شود.

کد خبر 443960

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =