سود ۱۳۵۰ تومانی برای سهامداران « شپدیس »

مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پردیس روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور ۸۳ درصد از سهامداران برگزار شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ در ابتدای این مجمع غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

جمشیدی بیان کرد: شرکت پتروشیمی پردیس عظیم ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است که در راستای تولید غذای کافی برای مردم دنیا گام های موثری برداشته است.

وی تصریح کرد: تولیدات و صادرات اوره جهان در سال ۲۰۲۰ ؛ تولید ۱۸۲ میلیون تن ومیزان صادرات اوره در جهان تقریبا ۵۰ میلیون تن است. بزرگترین تولید کننده های اوره در ۲۰۲۰ ابتدا چین و سپس هند هستند. هند بزرگترین وارد کننده اوره در سال ۲۰۲۰ بوده است. چین بیشترین مصرف کننده عمده اوره در سال ۲۰۲۰ بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: ایران ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن معادل ۳ درصد تولید اوره دنیا را در اختیار دارد و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مصرف عمده اوره در سال ۲۰۲۰ را داشته است.

وی افزود: سال مال ۱۴۰۰ نقطه عطفی در تاریخ فعالیت ۱۴ ساله شپدیس بوده و این شرکت توانست رکورد های بی نظیری در در حوزه تولید و فروش و صادرات محصولات خود را کسب کند.


  • بیشتر بخوانید:

« آریا » صعودی خواهد بود یا نزولی؟

وضعیت فروش « کمنگنز » در ماه گذشته چگونه بود؟


جمشیدی در خصوص دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: کسب رتبه اول در بین شرکت های زیر مجموعه هلدینگ پارسیان، بهره‌برداری از سیستم ارتقا یافته انبارهای پتروشیمی پردیس، افزوده شدن ۳۵۰ درصدی ظرفیت نگهداری کالا ، رکورد بارگیری و فروش ، دست یابی به مکانیزه ترین انبار صنعت نفت ، استمرار تولید با حداکثر ظرفیت و حداقل توقف و کسب رکورد های تولید ، اخذ معافیت مالیات ده ساله و ... از اقدامات و دستاوردهای شرکت پتروشیمی پردیس در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی بیان کرد: در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به میزان ۵.۳۸ میلیون تن اوره و آمونیاک در شرکت تولید شده که ۱۲ درصد نسبت به برنامه، ۲.۲ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۸.۴۸ درصد نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

جمشیدی اضافه کرد: سال مالی ۱۴۰۰ رکورد زنی های تولید با توجه به رخداد ۱۶ روز قطعی گاز صورت گرفته است. همچنین رکورد کاهش میزان توقف در واحدهای عملیاتی به میزان ۲,۵۴۱ ساعت در سال مالی ۱۴۰۰ علیرغم وجود همه گیری کرونا رقم خورده است.

در انتهای مجمع صورت‌های مالی شرکت و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت و ۱۳۵۰۰ ریال (معادل ۶۳درصد) سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

همچنین موسسه تدوین و همکاران به عنوان حسابرس اصلی و موسسه دش و همکاران به عنوان بازرس علی البدل و روزنامه دنیای اقتصاد و ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

کد خبر 443676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =