فولادی‌ها مطالبه‌گری کنند!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فولادی‌ها در ارتباط با درخواست‌های خود از دولت مطالبه‌گر باشند.

صدای بورس- محبوبه‌ قرمزچشمه؛ سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رئیس انجمن فولاد ایران،‌ مدیران عاملان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، فولاد خوزستان (فخوز)، فولاد خراسان (فخاس)، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز برگزار شد.

عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری در رسیدن به خواسته‌ها گفت: راه رسیدن به هدف و مدیریت چالش گاز، مطالبه‌گری است. خواهش ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بخش فولاد و صنایع معدنی این است که در ارتباط با درخواست‌های خود از دولت مطالبه‌گر باشند. وی سپس رو به مدیران فولادی حاضر در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد گفت: از هیچ‌کس نترسید، مطالبات خود را همه جا مطرح کنید، ما به عنوان نماینده مردم و بخش خصوصی از شما و مطالبات شما حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به مصرف بهینه گاز و لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: همچنان که در مناسبات سیاسی از حضور مردم در راهپیمایی‌ها استفاده می‌شود، باید از حضور قوی بخش خصوصی و مردم در مدیریت گاز مورد نیاز معدن و فولاد نیز کمک طلبیده شود.


بیشتر بخوانید:

نیاز به صرف هزینه برای بهینه سازی مصرف گاز


اکبری تالارپشتی در ادامه با اشاره به لزوم فعالیت بخش خصوصی گفت: سرمایه‌گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است باید در حوزه زیرساخت‌ها از جمله ساخت نیروگاه و میادین گازی فولادی‌ها و معدنی‌‎ها حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در آخر با اشاره به آفت‌های تصدی‌گری دولت، تصریح کرد: سالانه یارانه‌های بسیاری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت پرداخت می‌شود. نگاه یارانه‌ای ما را به قهقرا می‌برد. دولت در خودروسازی تنها ۶ درصد سهم دارد چرا باید مدیرعامل این شرکت را دولت مشخص کند؟ چرا دولت خودروسازی را حیات خلوت خود کرده است؟

گفتنی است، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در زنجیره فولاد با تامین پایدار گاز، چشم‌انداز وضعیت تامین گاز پایدار صنایع انرژی‌بر در ۵ سال آینده (تولید و تقاضا)، تاثیر افزایش نرخ گاز در رقابت‌پذیری زنجیره فولاد ایران از معدن تا محصولات نهایی، میزان تاثیرپذیری صنایع فولاد از محدودیت‌های تامین گاز، ابعاد سرمایه‌گذاری صنایع فولادی و معدنی در صنعت گاز از جمله مهمترین محورهای این سمینار تخصصی بود.

کد خبر 443638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    خیلی مطلب خوبی بود حیف ...