طرحی مبارک برای توسعه بازار

اگرچه طرح اصلاح قانون بازار هنوز مشکلات و نقائص بازار سرمایه را به طور کامل مرتفع نمی‌کند، ولی حرکتی بسیار سازنده و اثرگذار در راستای توسعه بازار سرمایه و در نتیجه موثر بر توسعه اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ نقش و اثرگذاری سهامداران خرد و حقیقی با تشکیل کانون سهام‌داران حقیقی، منوط به تهیه منشور جامع و کامل توسط این نهاد که دستاویز سوء‌استفاده افراد و نهادهای خاص قرار نگیرد و صرفا در جهت حفظ منافع و جلوگیری از تضییع حقوق سهام‌داران حقیقی مستقل عمل کند، از جمله نقاط قوت این طرح محسوب می‌شود.

سید حمید میرمعینی، استاد دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار را می‌توان مهمترین رویداد زیرساختی در راستای توسعه بازار سرمایه و افزایش نقش بورس در اقتصاد کشور، طی ده سال اخیر دانست.

وی افزود: این طرح علاوه بر در نظر گرفتن و تقویت جنبه‌های نظارتی و مسئولیت‌های سازمان متولی در بازار سرمایه، باعث تحقق عملی نقش بازار سرمایه در سیاست‌گذاری‌های سیاسی و اقتصادی خواهد شد؛ به نحوی که با حضور رئیس سازمان بورس در هیات دولت، تصمیمات دولت به طور مستقیم با نظر کارشناسی نماینده بازار سرمایه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میرمعینی بیان کرد: از طرفی دیگر نقش بازار سرمایه به عنوان پیشران آزادسازی اقتصادی و حرکت به سمت نظام بازار از طریق بورس‌های کالایی و انرژی کاملا مشهود خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نظام پاسخگویی و پاسخ‌خواهی مخصوصا در حوزه بنگاه‌داری و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تقویت خواهد شد و شفافیت، اگرچه در این طرح به آن پرداخته نشده، تقویت خواهد شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: نقش و اثرگذاری سهامداران خرد و حقیقی با تشکیل کانون سهام‌داران حقیقی، منوط به تهیه منشور جامع و کامل توسط این نهاد که دستاویز سوء‌استفاده افراد و نهادهای خاص قرار نگیرد و صرفا در جهت حفظ منافع و جلوگیری از تضییع حقوق سهام‌داران حقیقی مستقل عمل کند، از جمله نقاط قوت این طرح محسوب می‌شود.

به گفته وی، اگرچه این طرح هنوز مشکلات و نقائص بازار سرمایه را به طور کامل مرتفع نمی‌کند، ولی حرکتی بسیار سازنده و اثرگذار در راستای توسعه بازار سرمایه و در نتیجه موثر بر توسعه اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

کد خبر 443630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =