تخصیص رتبه اعتباری بلندمدت به «خدیزل»

رتبه اعتباری بلندمدت A- با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ با درجه سرمایه‌گذاری به شرکت بهمن دیزل(سهامی عام) تخصیص داده شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» رتبه اعتباری بلندمدت A- با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت بهمن دیزل(سهامی عام) تخصیص داد.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج از آن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی و سوابق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب‌وکار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلندمدت A- با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت بهمن دیزل (سهامی عام) تخصیص داد.


  • بیشتر بخوانید:

سبزپوشی ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس


بر اساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالاست. همچنین دورنمای رتبه اعتباری «پایا» اظهارنظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان‌مدت است. دورنمای باثبات بدین معنی است که احتمالاً رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد.

شایان‌ذکر است که کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و یادداشت‌های همراه آن برای سال‌های مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و سایر اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت بهمن دیزل (سهامی عام) انجام شده است.

شرکت بهمن دیزل با نماد (خدیزل) در بازار دوم فرابورس قرار دارد.

این شرکت با هدف تولید کامیون های سبک و نیمه سنگین و سنگین و مینی بوس و به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور و در آذر ماه سال ۱۳۸۲ تولید آزمایشی کامیونت ۶ تن را تحت لیسانس شرکت ISUZU ژاپن آغاز نمود و در ۱۹ اسفند ماه ۱۳۸۲ رسما از سوی وزیر صنایع وقت در جاده قدیم کرج افتتاح شد. این مرکز درسال ۱۳۸۲ با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال بعنوان شرکت بهمن دیزل به ثبت رسید.

شرکت بهمن دیزل بعد از تولید موفقیت آمیز کامیونت ۶ تن(NPR)، طی مطالعات صورت گرفته و تجارب کسب شده با همکاری کادر مجرب کارشناسی و فنی خود ، تولید کامیون ۸ تن ایسوزو مدل (NQR) را در سال ۱۳۸۴ آغاز نمود و بعد از آن در سال ۱۳۸۵ نیز اقدام به تولید کامیونت سبک ایسوزو (NKR)با وزن ناخالص ۵.۲ تن کرد.

کد خبر 443530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =