ارتقای رتبه اعتباری «فملی» توسط پایا

شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا رتبه اعتباری «فملی» را به طبقه کیفیت اعتباری بسیار بالا (-AA) ارتقا داد.

به گزارش صدای بورس، شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا با همکاری شرکت ای جی. سی. آر. آوراسیا، رتبه اعتباری شرکت ملی صنایع مس ایران را ارزیابی کرده و درجه اعتباری شرکت را از طبقه کیفیت بالا (+A) به طبقه کیفیت اعتباری بسیار بالا (-AA) ارتقا داده است.

آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شده مورد استفاده برای استخراج نسبت‌های مالی در این ارزیابی، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ است.


بیشتر بخوانید:

تقدیر از مدیرعامل شرکت مس برای محرومیت‌زدایی


بر اساس این گزارش، در مجموع عملکرد مناسب شرکت ملی صنایع مس ایران در تقویت ساختار سرمایه در کنار بهبود نرخ فروش طی یکسال گذشته منجر به بهبود رتبه اعتباری بلندمدت شرکت ملی صنایع مس ایران شده است.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس این ارزیابی، رتبه اعتباری شرکت در ردیف شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پارس و بالاتر از سایر شرکت‌های رتبه‌بندی شده قرار گرفته است.

به گزارش مس پرس، این ارزیابی بر اساس صورت مالی سال ۹۹ است و در صورت استفاده از صورت‌های مالی حسابرسی‌شده ۳۱ شهریور سالجاری که در نتیجه بهبود بسیاری از نسبت‌های مالی مؤثر که در روند رو به رشد مستمر درآمدهای شرکت مس حادث شده، رتبه اعتباری شرکت بهتر از این نیز می‌شد.

کد خبر 443489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =