رشد ۱۶۰ درصدی سود عملیاتی در شش ماه

درآمد شرکت از فروش محصولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه با رشد ۲۰ درصدی همراه شده است. کل درآمد شرکت در ماه‌های اخیر از فروش داخلی بوده و صادراتی نداشته است.

شرکت صنعتی و معدنی گل گهر طی آبان ماه توانسته مبلغ ۴۶,۲۵۸,۸۷۴ میلیون ریال درآمد از فروش محصولات در بازارهای داخلی کسب کند که جمع درآمد شرکت را از ابتدای سال جاری تا پایان آبان را به ۳۲۵,۳۹۰,۳۴۰ میلیون ریال رسانده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که مبلغ ۱۴۲,۷۴۱,۴۱۶ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود، با رشد ۱۲۸ درصدی همراه شده است.
جزییات درآمدی شرکت گل گهر طی ۸ ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد، عمده درآمد شرکت متمرکز بر درآمد فروش داخلی و رشد نرخ‌ها بوده است و صادرات شرکت نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است. شرکت صنعتی و معدنی گل گهر طی ۸ ماه نخست سال مقدار ۸,۷۹۴,۴۰۲ تن محصول را در بازار داخل بفروش رسانده در حالی که در مدت مشابه ۹,۹۰۸,۶۹۲ تن فروخته بود و کاهش ۱۱ درصدی را تجربه کرده است اما با رشد قابل توجه نرخ محصولات در سال جاری، درآمد شرکت از فروش محصولات در ۸ ماه نخست سال جاری به ۳۲۳,۸۰۶,۷۷۶ میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۴ درصد رشد کرده است.
مهمترین محصول درآمد زا در بازار داخلی گندله است که نرخ آن در سال جاری بطور متوسط ۳۹,۰۵۶,۶۵۷ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۸ درصد رشد داشته است. در ۸ ماه نخست سال گذشته بطور متوسط در نرخ ۱۴,۵۹۹,۱۳۰ ریال معامله شده بود.
در بازارهای صادراتی نیز شاهد افت ۷۳ درصدی مقدار صادرات بوده ایم. در ۸ ماه نخست سال ۹۹ مقدار ۲۰۰,۸۵۲ تن محصول صادر کرده ایم و در ۸ ماه نخست سال جاری به مقدار ۵۴,۳۷۳ تن کاهش رسیده است. درآمد صادراتی نیز در ۸ ماه نخست سال بالغ بر ۱,۵۸۳,۵۶۴ میلیون ریال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کمتر شده است. شرکت در سال گذشته کنسانتره سنگ آهن صادر کرده بود اما در امسال فقط گندله ریز دانه صادر کرده است.

بررسی درآمد ماهانه
درآمد شرکت از فروش محصولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه با رشد ۲۰ درصدی همراه شده است. کل درآمد شرکت در ماه‌های اخیر از فروش داخلی بوده و صادراتی نداشته است. بررسی جزییات درآمدی نشان می‌دهد "کگل" در آبان ماه توانسته مقدار فروش خود را در بازار داخل ۱۵ درصد افزایش دهد و همین موضوع سبب رشد ۱۵ درصدی درآمد شرکت در آبان ماه نسبت به مهر ماه شده است. صنعتی و معدنی گل گهر در آبان ماه مقدار ۱,۱۷۲,۴۶۲ تن محصول گندله، کنسانتره سنگ آهن و گندله ریز دانه در بازار داخل فروخته است در حالی که در مهر ماه ۱,۰۱۳,۲۵۰ تن محصول فروخته بود. درآمد حاصل از فروش محصولات نیز به تبع آن در آبان ماه بالغ بر ۴۶,۲۵۸,۸۷۴ میلیون ریال شده است در حالی که در مهرماه شرکت مبلغ ۴۰,۰۴۱,۴۳۹ میلیون ریال درآمد داشت. نرخ فروش محصولات در آبان ماه تغییر چندانی نسبت به مهر ماه نداشته است.


بیشتر بخوانید:

کم اشکال‌ترین ترازنامه بانکی را داریم


گزارش ۶ ماهه
شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده سال جاری توانسته مبلغ ۱،۱۱۲ ریال سود برای هر سهم محقق کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۱۰ ریال بود، رشد ۸۲ درصدی داشته و نسبت به کل سود سال ۹۹ پوشش ۵۷ درصدی داشته است.
درآمد عملیاتی شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است و جالب آنکه حاشیه سود ناخالص شرکت نیز در سال جاری با رشد همراه شده که نشان می‌دهد شرکت توانسته کنترل خوبی روی بهای تمام شده محصولات داشته باشد و سود ناخالص شرکت نیز ۱۶۳ درصد افزایش داشته است.
سود عملیاتی شرکت نیز با رشد ۱۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه شناسایی شده و حاشیه سود عملیاتی هم رشد داشته است که توانایی شرکت در سود سازی را خاطر نشان می‌کند. سایر درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی در ۶ ماه نخست سال جاری با کاهش همراه شده و هزینه مالی نیز کمی بیشتر شده است اما در نهایت سود خالصی بالغ بر ۱۱۱،۱۹۷،۶۰۰ میلیون ریال محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵۲ درصدی داشته است.

افزایش سرمایه
شرکت در روزهای اخیر پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته داده است تا سرمایه خود را از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، تامین مخارج سرمایه ای مورد نیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی شماره یک و دو، خرید دارایی‌های سرمایه ای (ماشین آلات و تجهیزات) و تامین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز، برساند. اما انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

کد خبر 443479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =