تحول دیجیتال، مسیری برای توسعه صنعت بیمه

داشتن درآمد ارزی، بهترین راه حفظ دارایی است و «تحول دیجیتال» راهکاری برای نفوذ به بازار بین المللی و در نتیجه کسب درآمد ارزی است.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که «تحول دیجیتال» فقط استفاده از فناوری و صدور آنلاین بیمه نامه نیست، گفت: تحول دیجیتال مسیری برای توسعه صنعت بیمه در داخل و خارج از کشور است.
احمد رضا ضرابیه در پنل «تحول دیجیتال و شبکه فروش، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه برگزار شد با بیان اینکه در شرایط تورمی کنونی، شرکت‌ها باید به دنبال راهکارهای موثر برای حفظ ارزش دارایی خود باشند، گفت: داشتن درآمد ارزی، بهترین راه حفظ دارایی است و «تحول دیجیتال» راهکاری برای نفوذ به بازار بین المللی و در نتیجه کسب درآمد ارزی است.
او با اشاره به اینکه صنعت بیمه دنیا در حوزه تطبیق با تحول دیجیتال از سایر صنایع عقب تر است، تاکید کرد: بیمه گران ایرانی می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و دست کم برای رونق بازار بیمه در عراق، ترکیه، ارمنستان و کشورهای اوراسیا، بکوشند تا از آن محل، خودشان نیز منتفع شوند. ضرابیه داشتن اعتماد به نفس را مهمترین الزام حضور در بازارهای بین المللی خواند و با بیان اینکه صنعت بیمه کشورمان از نظر دانش و سرمایه انسانی، به مراتب وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای منطقه دارد، گفت: بدون شک بیمه گران ایرانی می‌توانند صادرات خدمات بیمه‌ای داشته باشند و از این محل شرایط مطلوبی برای خود ایجاد کنند. وی تحول دیجیتال را در ارتباط مستقیم با عوامل فروش صنعت بیمه خواند و با تاکید بر اینکه نمی توان به بهانه تحول دیجیتال، شبکه فروش کنونی را از میان برداشت، خاطرنشان کرد: جایگاه شبکه فروش، امن است و باید با قدرت حفظ شود.


  • بیشتر بخوانید:

رشد ۱۶۰ درصدی سود عملیاتی در شش ماه


او همچنین به ظهور بازیگران جدید در عرصه صنعت بیمه در قالب اینشورتک‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه هزینه تبلیغات آنها از محلی خارج از صنعت بیمه تامین می‌شود، گفت: این تجربه نشان می‌دهد همه تحولات ساختاری در صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی ندارد و می‌توان از ظرفیت‌های بیرونی نیز به این منظور بهره گرفت.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان افزود: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که تنها ۱۵ درصد تحول دیجیتال در گروی فناوری و استفاده از تکنولوژی است، اما ۸۵ درصد آن در گروی فرآیند انجام کار، فرهنگ سازمانی و سرمایه انسانی است.

کد خبر 443476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =