بازارها جان گرفتند

همه بازارها تحت تاثیر عوامل یکسان رشد نکردند، اما دلایل اصلی این رونق را می‌توان افزایش تورم، رشد نقدینگی، افزایش مصرف و تقاضا دانست. بررسی‌ها حکایت از آن دارند که در 9 ماه گذشته بیشتر بازارهای سهام جهان، بازار رمزارزها و کامودیتی‌ها عموما روندی صعودی داشته‌اند.

پس از گسترش واکسیناسیون کووید 19 در سطح جهان و کاهش آمارهای نگران‌کننده، محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از کشورها برداشته شد که این موضوع، رونق بازارهای مختلف را در پی داشت.

البته همه بازارها تحت تاثیر عوامل یکسان رشد نکردند، اما دلایل اصلی این رونق را می‌توان افزایش تورم، رشد نقدینگی، افزایش مصرف و تقاضا دانست. بررسی‌ها حکایت از آن دارند که در 9 ماه گذشته بیشتر بازارهای سهام جهان، بازار رمزارزها و کامودیتی‌ها عموما روندی صعودی داشته‌اند.

شاخص داوجونز
طبق نمودار زیر، در 9 ماه گذشته، شاخص داوجونز با 2300 واحد رشد روبه‌رو شده است.

بازارها جان گرفتند

نفت سبک آمریکا
همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، قیمت این نوع نفت در 9 ماه گذشته روندی صعودی داشته و از زیر 60 دلار به بالای 68 دلار رسیده است. قیمت دیگر انواع نفت خام نیز روند مشابهی داشته است.

بازارها جان گرفتند

طلا
گرچه فلز زرد سال 2021 را از محدوده 1860 دلار آغاز کرد و با پشت سر گذاشتن سه ماه نزولی به 1680 دلار رسید، اما در 9 ماه گذشته روندی صعودی داشته و به سطح 1800 دلار رسیده است.

بازارها جان گرفتند

  • حبیب علیزاده - روزنامه‌ نگار
کد خبر 443466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =