۴ گروه مهم در بازار فردا /  انتظار موج ملایم تقاضا

مولفه‌های مهمی از جمله به عمل رساندن وعده‌های مسئولان به خصوص در رابطه با بسته پیشنهادی وزرات اقتصاد می‌تواند بسیاری از ریسک‌ها و ابهامات غیرمنطقی بازار را برطرف کند.

مژده ابراهیمی – صدای بورس، پیش‌بینی که می‌توان از بازار فردا و روزهای آتی بورس داشت، انتظار می‌رود که موج تقاضایی که در بازار امروز شاهد بودیم، همچنان به صورت خیلی ملایم ادامه داشته باشد و معاملات مثبتی را در اکثر گروه‌ها و به خصوص صنعت لیدر خودرو و قطعات، گروه بانکی و فلزاتی شاهد باشیم.

مسعود مهدیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: معاملات اولین روز کاری آخرین هفته پاییز در بازار سرمایه پس از یک هفته ریزش و افت قیمتی در اکثر سهم‌ها امروز با توجه به خبر مهم مبنی بر تایید حمایت قاطع رئیس جمهور از بسته پیشنهادی ۱۰ بندی که توسط وزرات اقتصاد و سازمان بورس ارائه شده بود، با افزایش تقاضا در اکثریت گروه‌ها و به خصوص با لیدری گروه خودرو و قطعات آغاز به کار کرد.

وی افزود: لازم به ذکر است که عملی شدن مصوبات این بسته پیشنهادی اثرات بسیار چشمگیری بر سودسازی صنایع خواهد داشت.

مهدیان بیان کرد: به این ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص کل توانست با رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شود و شاخص هم‌وزن با رشد حدود ۲۵۰۰ واحدی همراه باشد که نشانگر برتری تقاضا به عرضه و قدرت خریداران در اکثر صنایع و گروه‌های کوچک است و همچنین ارزش معاملات خرد سهام حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: پیش‌بینی‌ای که می‌توان از بازار فردا و روزهای آتی بورس داشت، انتظار می‌رود که موج تقاضایی که در بازار امروز شاهد بودیم، به صورت خیلی ملایم ادامه داشته باشد و معاملات مثبتی را در اکثر گروه‌ها و به خصوص صنعت لیدر خودرو و قطعات، گروه بانکی و فلزاتی شاهد باشیم تا بتواند در جهت بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران به بازار بورس مثمر ثمر واقع شود.

به گفته وی، در این بین مولفه‌های مهمی از جمله به عمل رساندن وعده‌های مسئولان به خصوص در رابطه با بسته پیشنهادی وزرات اقتصاد می‌تواند بسیاری از ریسک‌ها و ابهامات غیرمنطقی بازار را برطرف کند. همچنین افزایش ارزش معاملات و به دنبال آن خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های بادرآمد ثابت و کاهش ادامه‌دار نرخ بهره بین بانکی، همه این موارد می‌توانند با توجه به ارزندگی بازار که در اکثر سهم‌ها مشهود است و رسیدن p/e_ttm بازار به عدد زیر ۸ که باعث جذاب شدن کلیت بازار از نگاه سرمایه‌گذاران می‌شود، کاملا یک بستر مناسب برای یک دوره صعود می‌تواند شکل گیرد.

کد خبر 443184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =