۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
قیمت چیپس سر به فلک کشید

در فاصله آذر پارسال تا امروز، قیمت چیپس سیب زمینی به‌طور میانگین ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس، انواع تنقلات و اسنک‌های شور و شیرین عرضه شده در سوپرمارکت‌ها ازجمله؛ انواع چیپس، پفک، پفیلا و انواع غلات حجیم‌شده شیرین، در فاصله یک‌سال گذشته افزایش قیمت زیادی داشته‌اند و نرخ برخی از آن‌ها بعضا بیش از دو برابر گران شده‌اند.

مقایسه قیمت انواع چیپس در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد: این خوراکی پرطرفدار در میان خانواده‌ها، ظرف یک‌سال بین ۷۵ تا ۸۵ درصد رشد قیمت داشته، هم‌اکنون قیمت هر ۱۰۰ گرم چیپس، به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است. انواع چیپس‌های ۶۰ گرمی که وزن معمول بسته‌های کوچک یک‌نفره است، صرف‌نظر از نام و برند آن، در آذر سال گذشته ۴ هزار تومان قیمت داشت، درحالی‌که این روزها قیمت این نوع کالا به ۷ هزار تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید:

نکاتی ظریف برای برگزاری مراسم شب یلدا


بسته‌های بزرگ خانواده ۴۰۰ گرمی برند چی‌توز هم که پارسال با قیمت ۲۶ هزار تومان فروخته می‌شد، حالا ۴۸ هزار تومان قیمت خورده و با ۵۰ هزار تومانی شدن فاصله‌ای ندارد.

پیش از این گران‌ترین چیپس‌های موجود در بازار را پرینگلزهای خارجی تشکیل می‌دادند که در سایه گرانی دلار قیمتشان تا ۱۰۰ هزار تومان هم بالا رفت، اما امروز قیمت چیپس‌های ایرانی هم به اندازه‌ای بالا رفته که در سبد اقتصادی خانواده‌های بچه‌دار نمی‌گنجد.

به گزارش گسترش نیوز، چیپس‌ها حتی در فاصله سه‌ماه گذشته هم رشد قیمت داشته‌اند و بسته‌های ۱۳۰ تا ۱۳۵ گرمی که تابستان ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسید حالا ۱۵ هزار تومانی شده‌اند. افزایش قیمت سیب زمینی در ۲‌ماه گذشته از عوامل تأثیرگذار بر گرانی انواع چیپس بوده است.

کد خبر 443049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =