لحظه به لحظه با بازار ۲۴ آذر ۱۴۰۰

هفته چهارم آذرماه در حالی امروز به پایان می‌رسد که بازار سهام این روزها همچنان غرق در ابهام است و سیگنال‌های روشنی برای آن نمی‌رسد.

به گزارش صدای بورس هفته چهارم آذرماه در حالی امروز به پایان می‌رسد که بازار سهام این روزها همچنان غرق در ابهام است و سیگنال‌های روشنی برای آن نمی‌رسد. مذاکرات وین همچنان نامشخص است و بودجه نیز که انتظار می‌رفت در این هفته تکلیف بورس را تا حدودی مشخص کند، بر ابهامات آن افزود.


۱۲:۳۰

رشد هزار و ۳۷۵واحدی شاخص کل ( ۰.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۳هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲۸درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۲۴۵میلیارد تومان رسید.
نمادهای میدکو، فملی و شفن بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی ۶۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد بپاس، خساپا و خودرو لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شفن، توسن و فرابورس معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل ۲۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی فناوران با برتری ۱۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۵۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۱۲

در خساپا و خبهمن با استقبال خریداران شاهد رنج کشی مثبت هستیم و #خزامیا پر تقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشست.


۱۱:۵۶

علی‌رغم شروع مثبت بازار در این لحظات که به دقایق پایانی نزدیک می‌شویم شاهد افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار هستیم ؛ شاخص کل از رشد بیش از ۴ هزار واحدی فاصله گرفته و هم‌اکنون افزایش ۱۹۰۰ واحدی را نشان می‌دهد. 


۱۱:۴۹

نماد خودرو و خگستر با فشار فروش در کف قیمت خود داد و ستد می شوند. خساپا، خبهمن و خپارس با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۱:۴۰

سرمایه گذاری ها همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان نماد مدیریت، وساپا، وتوصا، وسپهر، ومدیر و وصنا با گرایش مثبت، متعادل اند.


۱۱:۰۹

رایانه ای ها همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان تاپکیش، رافزا، رتاپ، سپ مثبت و متعادل اند.افرا نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۱۱:۰۰

بانکی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کند.نماد وتجارت، وبصادر، ونوین، وپاسار و وزمین نیز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. وسالت نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.وبملت، وپارس، وگردش و وخاور نیز با گرایش منفی،متعادل اند.سمایه، وکار و سامان نیز نماد های پرعرضه گروه اند.


۱۰:۱۸

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۲۹۶,۳۳۴     

۴۴۹۴.۳۱ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۱,۸۱۴,۷۶۶ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۹,۰۲۶ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۷۵۳ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

فولاد ۸۰۶ واحد مثبت

میدکو ۷۵۰ واحد مثبت

فملی ۶۰۰ واحد مثبت

شفن ۵۰۳ واحد مثبت

نوری ۲۵۲ واحد مثبت

شبندر ۱۶۸ واحد مثبت

کالا ۱۶۷ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۳۱۷ میلیون سهم

خساپا ۱۲۷ میلیون سهم

خگستر ۹۰ میلیون سهم

خپارس ۸۲ میلیون سهم

خبهمن ۳۷ میلیون سهم


۱۰:۰۷

شاخص کل با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۲۹۶ هزار واحد رسیده است. 


۹:۲۵

خودرویی ها نیز با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.نماد خساپا، خگستر، خودرو، خبهمن، خپارس، خزر، ختوقا، خمحور، خمحرکه، خکرمان و خمهر مثبت و متعادل اند. نمادهای خساپا، خپارس، خنصیر، ختور و خکار با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.خزامیا نیز پر تقاضا در سقف قیمتی معامله می شود.


۹:۰۵

معاملات بازار در آخرین روز هفته با افزایش قیمت نمادهای لپارس ،شفن ،کالا و افت قیمتی نماد خودرو ،غمارگ و ختور در میان شاخص‌سازان اصلی آغاز شده است. 


۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#بکاب

#خموتور

#لپارس

🔹بیشترین عرضه بورس

#دپارسح

#خنصیر

#وسخوز

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#سپیدما

#وسپهر

#اوصتا

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#حآفرین

#غصینو

#حسیر


کد خبر 443017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =