عوارض پنج میلیون تومانی خروج از کشور صحت ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان عوارض خروج از کشور در بودجه نیامده و در آیین نامه‌های دولت تعیین می‌شود و رقم پنج میلیون تومانی برای آن صحت ندارد.

به گزارش صدای بورس، مسعود میرکاظمی در این باره توضیح داد: در دولت در مورد چگونگی تعیین عوارض بحث‌های مختلفی شده که البته با عدد پنج میلیون تومانی ذکر شده در برخی از رسانه‌ها فاصله زیادی دارد اما هیچ کدام هنوز بررسی نهایی و تأیید نشده است.

این سازمان اعلام کرد: با توجه به ساماندهی بودجه دستگاه‌های مشابه در یک دستگاه مادر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مقایسه بودجه این دستگاه‌ها با ردیف مشابه در سال‌های قبل نادرست است. دولت در راستای تمرکززدایی از روند بودجه‌ریزی و تخصیص بودجه و کاهش اثرگذاری چانه‌زنی‌ها در این زمینه، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام به تجمیع بودجه دستگاه‌های مشابه در یک دستگاه بزرگ‌تر کرده است.

به‌عنوان‌مثال، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه سازمان تبلیغات شامل اعتبارات بیش از ۱۰ موسسه و نهاد فرهنگی و مذهبی همچون موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی، بنیاد دایره المعارف اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد اقامه نماز، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، موسسه دایره المعارف فقه اسلامی و ... بوده است.


بیشتر بخوانید:


بنابراین رقم درج‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی سازمان تبلیغات اسلامی، تنها مختص به این سازمان نبوده و شامل مجموع اعتبارات نهادهای تجمیعی در ردیف بودجه سازمان تبلیغات بوده است.

از این رو، مقایسه ارقام ردیف بودجه سازمان تبلیغات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بودجه‌های سال‌های قبل از اساس نادرست است.

به گزارش ایرنا، این اشتباه برخی رسانه‌ها در مقایسه بودجه نهاد ریاست جمهوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با بودجه سال‌های قبل هم پیش آمد که مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در نشست خبری خود درباره آن روشنگری کرد.

براساس این گزارش، جداول و آمار و ارقامی که به طور حتم تا روزهای آینده همچنان درباره مقایسه بودجه نهادهای مختلف با اعتبارات سال‌های قبل منتشر می‌شود و حاکی از رشدهای عجیب این نهادها است، به علت این اشتباه برخی رسانه‌ها است که با توجه به توضیحات فوق، از این پس نمی‌توان این اشتباهات را غیرعمدی دانست.

کد خبر 442939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =