۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
سود شیرین یک شرکت پتروشیمی‌

مواد اولیه تولید ABS سه ماده استایرن منومر، اکریلونیتریل و بوتادین است. در این میان بیشترین بهای مواد اولیه تولید متعلق به دو ماده استایرن مونومر و اکریلونیتریل است.

به گزارش صدای بورس، پتروشیمی قائدبصیر تولیدکننده محصول اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) گرانول-۵۰ با ظرفیت تولید واقعی بالغ بر ۳۵.۰۰۰ تن در سال، اولین تولیدکننده این محصول در کشور است و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
ABS یکی از انواع پلیمرهاست که به دلیل استحکام بالا جزو مواد پلاستیکی پر تقاضا در سطح جهان است که در تولید انواع لوله‌ها، وسایل خانه، وسایل خودرو و... به کار می‌رود.
مواد اولیه تولید ABS سه ماده استایرن منومر، اکریلونیتریل و بوتادین است. در این میان بیشترین بهای مواد اولیه تولید متعلق به دو ماده استایرن مونومر و اکریلونیتریل است.


بیشتر بخوانید:

« شپنا » روند صعودی خواهد داشت؟


شبصیر از ابتدای سال تاکنون نرخ جهانی ABS گرید طبیعی روندی نزولی داشته و با کاهش ۱۷ درصدی در محدوده ۲.۱۰۰ دلار بر تن (فوب خلیج فارس) نوسان می‌کند، اما قائد بصیر محصول خود را به دلیل تقاضای بالای داخلی، با حاشیه قابل‌ توجه نسبت به نرخ جهانی، می‌فروشد. از آن جایی که محصول شبصیر کیفیت مناسب و کاربرد بالایی دارد، آینده مناسبی را برای بازار فروش و افزایش سودآوری این پتروشیمی می توان متصور بود. البته افزایش نرخ مواد اولیه داخلی و وارداتی تولید ABS مهمترین عامل اثرگذار بر کاهش حاشیه سود شبصیر است.
با مفروضات نرخ‌های فعلی برای ادامه سال ۱۴۰۰، این شرکت قادر خواهد بود به سود کارشناسی بالغ بر ۱.۷۰۰ تومان به ازای هر سهم دست یابد. همچنین با توجه به شرایط مطلوب بازار ABS، سود ۲.۰۰۰ تومان برای سال ۱۴۰۱ دست یافتنی است.

  • شهاب خدابخشیان – تحلیلگر مشاورسرمایه گذاری فاینتک
کد خبر 442893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =