پایان کرونا و نفت ۱۲۵ دلاری

سال ۲۰۲۲ شاهد تغییرات زیادی خواهد بود. انتظار می‌رود با تبدیل همه‌گیری بیماری کرونا به یک بیماری منطقه‌ای و محدود، اقتصاد جهان در مسیر رشد و رونق قرار گیرد.

به گزارش صدای بورس، بانک جی‌پی مورگان در گزارش چشم‌انداز ۲۰۲۲ خود نوشته است: به نظر می‌رسد که سال آینده، اقتصاد جهان در مسیر رونق قرار بگیرد و میزان مصرف و تقاضا در سال‌های پس از آن همچنان قوی باشد. در گزارش این بانک، سه موضوع اصلی یعنی نرخ تورم، اقتصاد چین و تبدیل کرونا به یک بیماری محدود و منطقه‌ای به عنوان عوامل اصلی رونق اقتصادی جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

پیش‌بینی شکوفایی اقتصاد جهان، ارزیابی پیشین بانک جی‌پی مورگان درباره افزایش قیمت نفت خام به ۱۲۵ در سال آینده را تایید می‌کند. به گفته تحلیلگران این بانک سرمایه‌گذاری، در حال حاضر خالص ثروت خانوارها در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته در بالاترین سطح قرار دارد و نرخ پس‌انداز افزایش یافته است. همچنین به دلیل وجود بازار کار قوی و ظرفیت ایجاد بدهی بیشتر، احتمالا میزان مصرف طی سال‌های آینده سیر افزایشی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

بحران یا نوسان


البته این رشد با اما و اگرهایی نیز مواجه است. بانک جی‌پی مورگان در این گزارش می‌نویسد: گرچه ما نشانه‌های روشنی از رونق و شکوفایی اقتصادی را شاهد هستیم و اطمینان داریم که این روند در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت اما شدت و قدرت این روند به چند عامل بستگی دارد. واکنش پولی بانک‌های مرکزی به افزایش تورم، میزان موفقیت سیاست‌گذاران چینی در تعادل بخشیدن به اقتصاد این کشور و آهنگ تبدیل کرونا به یک بیماری محدود از جمله این عوامل به شمار می‌روند.

بر این اساس، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که با ادامه روند صعودی اقتصاد جهان، افزایش تقاضا برای انرژی و ظرفیت محدود اوپک برای پاسخگویی به تقاضای جهانی، این امکان وجود دارد که قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۲ به ۱۲۵ دلار و در سال ۲۰۲۳ به سطح ۱۵۰ دلار افزایش پیدا کند.

کد خبر 442774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =