حتی بازار طلا هم به مذاکرات چشم دوخته است

نایب ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به نظر می‌رسد بعد از دوره دوم مذاکرات ارز دچار نوسان می شود.

صدای بورس - حسین حریریان بازار طلا این هفته با نوسانات زیادی همراه شد که مذاکرات وین و نرخ دلار در آن بی تاثیر نبود در این میان نرخ اونس و معاملات جهانی هم از عوامل پر قدرت در این تغییرات بودند.

محمد کشتی آرای با اشاره به کاهش نرخ اونس جهانی گفت: در هفته ای که گذشته اونس جهانی سیر نزولی داشت و در طول هفته با نوسانات کاهشی همراه بود بطوری که قیمت اونس جهانی طلا به هر انس یک هزار و ٧٨٣ دلار رسید که به نسبت ابتدایی هفته با ۱ دلار کاهش همراه بوده است. اونس نقره هم با کاهش همراه شد و به ٢٢ دلار و ٣٩ سنت رسید.

نایب ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه اونس جهانی طلا با کاهش همراه بود عنوان کرد: بر خلاف کاهش قیمت اونس، قیمت ارز در طول هفته افزایشی بود و این افزایش باعث شد قیمت طلا و سکه در طول هفته افزایش یابد. البته دوره دوم مذاکرات وین هم در جریان است که امیدواریم با خبرهای مثبت از نتیجه مذاکرات، کاهش قیمت ارز را شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید:

با شروط قانونی، خانه دار شوید


کشتی آرای با تشریح مطالب بالا به بیان قیمت مسکوکات طلا پرداخت و گفت: سکه طرح قدیم با ١٠٠ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان، سکه طرح جدید با ٢٨٠ هزار تومان افزایش به ١٣ میلیون و ٢٨٠ هزار تومان، نیم سکه با ٢٠٠ هزار تومان افزایش به ۶ ‌میلیون و ٩۵٠ هزار تومان، ربع سکه با ۵٠ هزار تومان به ۳ میلیون و ٩۵٠ هزار و سکه های گرمی بانک مرکزی با ١٠٠ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده که مبنای معاملات طلا در کشور است هم در هر مثقال ۵ میلیون و ۶٧٠ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار برای به یک میلیون و ٣١٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی آرای در خصوص حباب سکه تبین کرد: افزایش قیمت ارز موجب بالا رفتن تقاضا در بازار سکه و در نهایت منجر به افزایش حباب انواع سکه شد به طوری که قیمت سکه طرح جدید با افزایش حبابی حدود ۱۷۰ هزار تومان مواجه شد که آن هم به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید و سرمایه گذاری برروی این قطعه سکه بود با این رویداد حباب این سکه به ۴۴۰ هزار تومان رسید.

وی سخنان خود را با اشاره به مذاکرات وین پایان داد: به نظر می‌رسد بعد از دوره دوم مذاکرات ارز دچار نوسان شود که تاثیرات آن را برروی بازار طلا و سکه خواهیم دید.

کد خبر 442713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =