حاکمیت ساختاری برای فروش سهام عدالت نیست

سرپرست فرابورس و مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه عرضه اوراق دولتی به بازار سهام سیگنال می‌دهد، گفت: فروش سهام عدالت همچنان متوقف است.

به گزارش صدای بورس، میثم فدایی درباره اثر فروش اوراق بر بازار سهام گفت: اوراق تاثیری در جریان نقدینگی بازار سرمایه ندارد و بازار آن جدا از بازار سهام است اما به بازار درباره نرخ بهره بدون ریسک سیگنال می‌دهد. در این شرایط وقتی نرخ بهره به ۲۵ درصد می‌رسد یعنی P/E چهار درصد است. در این شرایط سهم‌هایی بالاتر از P/E بازار با ریسک همراه است. در واقع اوراق از این طریق تاثیر می‌گذارد نه اینکه جریان نقدینگی را تغییر دهد و این گونه نیست که نقدینگی از بازار سهام به سمت بازار اوراق رفته باشد.

وی درباره اثر عرضه سهام عدالت در بازارسرمایه توضیح داد: حجم زیادی از سفارشات فروش سهام عدالت در یک سال گذشته انجام نشد و روی زمین ماند. بنابراین همواره آثار آن در بازار وجود دارد. اثر دیگر در بخش سرمایه‌گذاری مستقیم سهامداران عدالت است . در روش غیرمستفیم ۲۸ شرکت پذیرش شدند و معاملات این شرکت‌ها در حال انجام است. به هر حال بخشی از جریان نقدینگی بازار به آن سمت رفته و می‌رود و در این بخش از بازار اثرگذار است.


بیشتر بخوانید:

فدایی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: مهمترین و بدترین مشکل فعلی سهام عدالت ، عدم ساختار حاکمیتی ۲۸ شرکت استانی است که گاهی ارزش بازار این گروه از تمام شرکت‌های استان بالاتر است اما هیچ هیات مدیره ‌ای ندارند. تعیین تکلیف هیات مدیره سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه پذیر، مهم‌ترین مشکل است. در این شرایط بازار فعلا برای فروش سهام عدالت نمی‌توان تصمیمی گرفت و همچنان فروش متوقف است.

کد خبر 442638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =