دولت از تصدی‌گری فاصله بگیرد

وبینار توسعه و اصلاح بازار سرمایه و نقش آن در تأمین مالی اقتصاد ایران از مجموعه سلسله نشست‌های اصلاحات اقتصادی در دهه ۱۴۰۰ صبح امروز با حضور محمد علی دهقان دهنوی، رضا راعی، حسین عبده تبریزی، وحید روشن قلب برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، وحید روشن قلب، سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری فاصله بگیرید، گفت: ۱۲ درصد از تامین مالی اوراق بدهی متعلق به شرکت‌های بخش خصوصی و مابقی مرتبط به دولت و شرکت‌های مرتبط با دولت است. تامین مالی کارا و هدفمند انجام نشده و به سمت بخش خصوصی نرفته است. با اصلاح قوانین و رشد زیرساخت‌های بازار سرمایه باید بتوانیم فعالیت پرثمرتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: تمام جامعه باید مشکلات را قبول داشته باشند. به صورت کلامی همه معتقدند باید تسهیل‌گری انجام شود اما در بسیای از مواقع سنگ‌اندازی می‌شود.


بیشتر بخوانید:

بازار سرمایه کانالی بکر برای تامین مالی

مدل توسعه ما بانک‌ محور است


این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: باید مسئولیت مقام ناظر را به جامعه بقبولانیم و اینکه اگر مشکلی وجود دارد، نشانه ضعف نهاد ناظر نیست و در هر نظام اقتصادی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به کارا بودن تامین مالی گفت: افزایش سرمایه‌های کنونی جلوگیری از خروج وجه نقد است تا ورود نقدینگی. در حالی که در افزایش سرمایه‌ها، باید مبالغ جدید به شرکت وارد شود. اصلاح قوانین تسهیل‌گری موجود از اهمیت بسیاری در توسعه زیرساخت‌ها برخوردار است.

کد خبر 442586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =