هامونی به بازار متشکل ارزی رفت

در جلسه امروز هیات مدیره شرکت مدیریت‌ بازار متشکل‌ معاملات ارز که به انتخاب مدیرعامل اختصاص داشت، امیر هامونی سکان هدایت این شرکت را برعهده گرفت.

به گزارش صدای بورس، امیر هامونی که در تشکیل و راه‌اندازی شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران نقش داشت و طی این سال‌ها رئیس هیات مدیره این شرکت نیز بود، امروز با تصمیم هیات مدیره، مدیرعاملی بازار متشکل ارزی را عهده‌دار شد.

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در این زمینه اعلام کرد: مدیرعامل جدید شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز از چهره‌های جوان بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر ضمن تسهیل عملیاتی شدن ورود ابزارهای جدید به چرخه داد و ستد بازارهای مالی، کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته‌ است.

‌ از جمله اقدامات امیرهامونی می‌توان به راه‌اندازی اسنادخزانه اسلامی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، صندوق‌های جسورانه، انواع اوراق مرابحه و صکوک اشاره کرد که هر کدام از آنها نقش پررنگی در تامین مالی نوآوری، دولت، بخش مسکن و سایر بخش‌های اقتصادی داشتند تا جایی که می‌توان گفت درگاه فرابورس مسیر نوینی از تامین مالی را به روی سرمایه‌گذاران گشود.


بیشتر بخوانید:

سرپرست جدید فرابورس معرفی شد


همچنین ورود اولین استارتاپ به بازار سرمایه نیز در آخرین روزهای مدیریت هامونی در فرابورس ایران رقم خورد.

راه‌اندازی بازار متشکل معاملات ارز ایران نیز با نرم افزار معاملاتی فرابورس رقم خورد.

امیر هامونی مدیر ۳۹ ساله بازار سرمایه از سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیر بازار، فعالیت خود را در فرابورس آغاز کرد و از مهرماه سال ۱۳۹۱ با انتخاب هیات‌ مدیره وقت به عنوان مدیرعامل فرابورس ایران انتخاب شد.

وی که در حال اتمام دوره دکتری اقتصاد در دانشگاه تهران است، سوابقی همچون مدیر بازار فرابورس، کارشناس امور بورس‌ها و بازارها در سازمان‌ بورس و اوراق بهادار، رئیس هیات‌ مدیره شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و... را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 442514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =