۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
پیام انتخاب دوباره پاول

رئیس فدرال رزرو آمریکا با حمایت کاخ سفید برای ۴ سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای یک دوره ۴ ساله جروم پاول را در سمت ریاست فدرال رزرو ابقا کرد. از دید تحلیلگران، این انتصاب پیام‌های مختلفی برای بازارهای جهانی دارد.

بزرگترین برنامه محرک پولی تاریخ آمریکا در دوره ریاست پاول بر فدرال رزرو اجرا شده است. تنها برنامه مشابه در زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به اجرا درآمده بود. در برنامه محرک پولی اخیر که با هدف مقابله با پیامدهای فاجعه‌بار اقتصادی همه‌گیری بیماری کرونا به اجرا درآمد، نرخ‌های بهره بانکی در سطح صفر باقی ماند و صدها میلیارد دلار به بازارهای مالی تزریق شد. نتیجه این اقدام، افزایش شدید نرخ تورم آمریکا به بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته بود. همچنین با اجرای این برنامه بازارهای سهام و بسیاری از دارایی‌ها با جهش روبه‌رو شدند.


بیشتر بخوانید:

۴۰۰ میلیارد دلار دود شد


به گزارش فوربس، حال با انتخاب دوباره پاول، تحلیلگران از احتمال تغییر سیاست‌های فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهند. پاول یکی از برنامه‌های اصلی خود را مقابله با روند صعودی تورم اعلام کرده که به معنای احتمال افزایش نرخ‌های بهره بانکی، تقویت ارزش دلار و در نهایت، افت بازارهای دارایی است. از نخستین بازارهایی که با اجرای برنامه افزایش نرخ‌های بهره بانکی آسیب می‌بینند، می‌توان به بازار سهام و بازار کریپتوکارنسی اشاره کرد.

البته برخی کارشناسان معتقدند، به دلیل گسترش گونه جدید ویروس کووید ۱۹ به نام «اومیکرون»، همچنین کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۲، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو اجرای برنامه انقباضی خود را به تاخیر بیندازد. بنابراین کنترل این بیماری در اولویت است. در حال حاضر، کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپای غربی بیشترین آمار ابتلا به این گونه جدید کووید ۱۹ را گزارش کرده‌اند.

کد خبر 442471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =