پیش بینی قیمت سنگ آهن در سال ۱۴۰۱ 

رئیس انجمن سنگ آهن ایران از پیش بینی خود برای قیمت این ماده معدنی می‌گوید.

مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با صدای بورس :

در حال حاضر میزان تولید و تقاضا در شرکت‌های معدنی قابل قبول است و در معادنی از جمله سنگ و آهن در کوتاه مدت نگرانی و مشکل آنچنانی وجود ندارند اما در نگاه کلان به زنجیره فولاد نگرانی شدیدی در ارتباط با انتظار از میزان تولید شمش وجود دارد.
تولید چندین میلیون تن سنگ آهن در سال به دلیل مشکلات زیرساختی در بضاعت فعلی معادن ایران نیست.
دولت و مجلس شورای اسلامی هر روز درخواست‌های سخت‌تر و بیشتری از بخش معدن مطالبه می‌کنند و سختی‌ها و محدودیت‌های بیشتری برای این حلقه از زنجیره معدن ایجاد می‌کند.
علاوه بر میزان تولید و ذخایر آینده سنگ آهن، موضوع انرژی بر سودآوری سهام این گروه در بورس تاثیر گذار است. قیمت برق، گاز و قطعی این انرژی‌ها یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های معدنی از جمله سنگ آهنی هاست.
با ادامه روند کنونی، پیش بینی می‌شود تغییر قیمت آنچنانی در قیمت سنگ آهن تا پایان سال ۱۴۰۰ رخ ندهد مگر آنکه میزان تولید جهانی این ماده معدنی کاهش یابد. تنها در این صورت قیمت سنگ آهن برای دوره‌ای کوتاه افزایشی پیش بینی می‌شود.
پیش‌بینی ارزش سنگ آهن برای سال آینده بستگی به موضوعات چند گانه‌ای همچون به نتیجه رسیدن مذاکرات دارد. امیدواری به این سمت است با گشایش‌هایی در بخش سیاسی با اتفاقات مثبتی در بخش معدن روبرو شویم.

کد خبر 442417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =