تفاهم‌نامه‌های ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی «فارس» امضا شد

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پنج تفاهم نامه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان و با هدف تزریق مالی و سرعت بخشیدن به پروژه‌های این گروه پتروشیمی امضا کرد.

به گزارش صدای بورس، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در حالی از هشتم تا یازدهم آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، که این گروه پتروشیمی همراه با شرکت‌های بورسی خود در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.

در دومین روز از این نمایشگاه، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس پنج تفاهم نامه همکاری به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان با بانک‌های تجارت، ملت و صادرات دو تامین سرمایه کاردان و تملت با حضور مدیران عامل این بانک‌ها امضا کرد. هدف از این تفاهم نامه‌ها تامین منابع چهار طرح جدید پتروشیمی و سرعت دادن بیشتر به پیشرفت این پروژه‌ها است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچون سنوات گذشته با رویکرد بهره‌مندی از حداکثر فرصت‌ها و توان تامین مالی از الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه جهت پیشبرد پروژه‌های پتروشیمی در دست اجرای خود، در این نمایشگاه فعالیت چشمگیری داشته و طی مذاکرات و تبادل نظر با بانک‌های حاضر، گروه خلیج فارس موفق به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری دو جانبه به‌مدت ۲سال به ارزشی بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان شامل ۸۵ هزار میلیارد تومان بابت تسهیلات، تعهدات و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی ریالی، ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی و انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق وکالت از طریق بازار سرمایه شد.


بیشتر بخوانید:


درحال حاضر مصوبات اعتباری از بانک‌های عامل (صادرات، ملت، تجارت و اقتصادنوین) به ارزش ۱۸ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان و ۶۰ میلیون دلار اخذ شده تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در تفاهم‌نامه‌های منعقده و جذب منابع تامین مالی مذکور تا نیمه سال ۱۴۰۲، هر چه بیش از پیش گام‌های موثر در پیشرفت صنعت پتروشیمی کشور برداشته و نسبت به ارتقا سهم خود در عرصه بین‌المللی و افزایش تولید، فروش داخلی و صادرات محصولات متنوع فرآورده‌های شیمیایی و پتروشیمیایی اهتمام ورزد.

این تفاهم‌نامه با هدف تامین منابع ارزی و ریالی فاز اول مگاپروژه «الماس ماهشهر»، «هرمز» عسلویه، «پی. دی. اچ/ پ. پ» بیدبلند خلیج فارس و اتیلن اکساید «اندیمشک» امضا و مقرر شده این تسهیلات در بازه زمانی سه‌ساله مرحله به مرحله برای تامین منابع این ۴ طرح بازگشایی و تزریق شود.

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جعفر ربیعی، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این مراسم با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در تامین مالی شرکت‌های این گروه، گفت: با امضای این پنج تفاهم نامه پروژه‌های این گروه در سه سال آینده برای تامین مالی با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

کد خبر 442336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =