۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
عرضه ای جدید در راه است

مدیرعامل اعتضاد غدیر گفت: هلدینگی که پتانسیل بالایی در جهش سودآوری خواهد داشت هلدینگ بین المللی صنایع و معادن غدیر است و در یک ماه آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، حسین بوستانی، مدیرعامل اعتضاد غدیر در حاشیه هشتمین نمایشگاه اینوکس گفت: نکته ای که در مورد غدیر سوال است ارزندگی این سهم است؛ ترکیب دارایی های آن از دو بخش پرتفوی بورسی و هلدینگ های مدیریت تشکیل شده است.

وی افزود: در بخش پرتفوی بورسی صد هزار میلیارد تومان ارزش افزوده وجود دارد و در غیر بورسی ۹۰ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش که در هلدینگ های مختلف پخش شده است.

بوستانی ادامه داد: نفت‌ و گاز پارسیان یکی از بزرگترین هلدینگ های مجموعه ما است که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد و نقش کشوری و منطقه ای را ایفا می‌کند.

وی افزود: در خصوص اوره ۷۲ درصد ظرفیت اوره کشور را دارد و ۷ درصد تولید جهان را تشکیل می‌دهد همچنین چهارمین تولید کننده بزرگ متانول در دنیا هستیم.

بوستانی تصریح کرد: در بخش غیربورسی نیز چند پروژه همچون پتروشیمی دماوند، انرژی عسلویه و پتروشیمی کیان و… داریم. پروژه کیان در واقع ۲/۹ میلیون تن الفین ظرفیت دارد و ۴۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی هزینه سرمایه گذاری است که آذر ۱۴۰۳ به بهره بردای می‌رسد.

مدیرعامل اعتضاد غدیر همچنین گفت: ۴۱ درصد از پتروشیمی همت نیز متعلق به نفت وگاز پارسیان است و یک میلیون و صد هزار تن ظرفیت دارد. ضمن آنکه پالایشگاه سیراف در حوزه نفت وجود دارد که ۴۸۰ هزار تن میعانات گازی خواهد داشت و یک چهارم بزرگتر از نفت و گاز خلیج فارس خواهد بود.

وی گفت: در خصوص برق و انرژی در سال ۹۰ ورود کردیم و ۲۳۰ مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم.

بوستانی بیان کرد: هلدینگی که پتانسیل بالایی در جهش سودآوری خواهد داشت هلدینگ بین المللی صنایع و معادن غدیر است و در یک ماه آینده عرضه خواهد شد. همچنین در حال رایزنی با سازمان هستیم که یک کارگزاری در دل هلدینگ غدیر افتتاح شود.

کد خبر 442322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =